127 شطرنج باز کشور در مسابقات زنده یاد اسماعیل جعفری جیرفت رقابت می کنند


127 شطرنج باز کشور در مسابقات زنده یاد اسماعیل جعفری جیرفت رقابت می کنند

جیرفت - ایرنا - رئیس هیات شطرنج جیرفت از برگزاری مسابقات گرامیداشت زنده یاد اسماعیل جعفری استاد بزرگ شطرنج ایران در دانشگاه جیرفت خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 127 بازیکن از سراسر کشور در حال برگزاری است.

عمار انجم روز، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات در ۹ دور به روش سوئیسی با سرداوری داور بین المللی شهرام سالاری از ۲۴ تا ۲۷ اسفند ماه سال جاری در محل دانشگاه جیرفت در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در مسابقات زنده یاد اسماعیل جعفری زیر ریتینگ ۲ هزار و ۲۰۰ هستند، افزود: این مسابقات با همکاری هیات، شهرداری و شورای شهر و دانشگاه جیرفت برگزار می شود.

وی مجموع جوایز مسابقات زنده یاد اسماعیل جعفری را بیش از ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات شطرنج بوده که تاکنون در استان کرمان برگزار شده است.

رئیس هیات شطرنج جیرفت ادامه داد: این مسابقات از روز گذشته آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس اعلام هیات داوران بنیامین بابانیا از استان گیلان با ریتینگ ۲ هزار و ۱۹۶ جایگاه اول، حمیدرضا طهماسبی از استان فارس با ریتینگ ۲ هزار و ۱۴۴ جایگاه دوم و مهدی خادمی از استان فارس با ریتینگ ۲ هزار و ۱۲۰ جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده اند.

پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج ایران نیز سطح این مسابقات در مرتبه زیر۲ هزار ۲۰۰ خوب برشمرد و گفت: شطرنج بازان آینده داری در این مسابقات شرکت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد