توضیح پلیس درباره ارسال پیامک هشدارآمیز به برخی رانندگان و مالکان خودرو


توضیح پلیس درباره ارسال پیامک هشدارآمیز به برخی رانندگان و مالکان خودرو

به دنبال ارسال پیامک هشدارآمیز پلیس راهنمایی و رانندگی به برخی از رانندگان، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس توضیحاتی را ارائه کرد.

به دنبال ارسال پیامک هشدارآمیز پلیس راهنمایی و رانندگی به برخی از رانندگان، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر پیامکی برای برخی از رانندگان ارسال شده که در آن پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با درج شماره پلاک، مالکان وسایل نقلیه را مخاطب قرار داده و اعلام کرده که « برابر بررسی سوابق رانندگی، شما دارای تخلف حادثه ساز در سال ۱۴۰۰ و جزء رانندگان پر خطر محسوب و تحت رصد پلیس راهور هستید لذا توصیه می‌گردد نسبت به رعایت دقیق و کامل مقررات راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از هر گونه حادثه رانندگی، اهتمام ورزید.» پیامکی که موجب نگرانی برخی از رانندگان نیز شده است.
در همین راستا، خبرنگار ایسنا، موضوع را از سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور پیگیری کرد. جهانی در همین زمینه به ایسنا گفت: رانندگان نباید هیچ نگرانی بابت این پیامک داشته باشند. در واقع این پیامک برای آن دسته از افرادی صادر شده که در طول سال گذشته دست کم یک تخلف رانندگی حادثه ساز را مرتکب شده‌اند و با توجه به اینکه سوابق پلاک آنان در سامانه پلیس راهور وجود دارد، این پیامک به منظور هشدار به آنان ارسال شده است.
جهانی با تاکید بر اینکه این پیامک به معنی توقیف یا جریمه وسیله نقلیه نیست، گفت: همانطور که گفتم برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حدود ۲۰ تخلف شامل سرعت غیرمجاز، حرکت خلاف جهت، دور زدن در محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت مقررات حمل بار، دنده عقب در بزرگراه، حرکت مارپیچ و ... جزو تخلفات پرخطر محسوب می شود. از این رو رانندگانی این پیامک را دریافت کرده‌اند که در طول سال ۱۴۰۰ دستکم یکی از این تخلفات ۲۰ گانه را مرتکب شده باشند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافی پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: البته پلیس بر این رانندگان و همچنین دیگر رانندگان نظارت خواهد داشت و ما علاوه بر نیروی انسانی و ماموران مستقر با استفاده از دوربین های کنترل جاده‌ای، سامانه های هوشمند و ... بر رفتار ترافیکی تمام رانندگان نظارت خواهیم کرد و همانطور که قبلا هم اعلام شده با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.
وی افزود: اما بار دیگر تکرار می کنم که این یک پیامک هشدارآمیز و توصیه‌ای به رانندگان بوده و ارسال آن به معنی توقیف یا جریمه خودرو نیست اما طبیعی است که اگر رانندگان در طول سفر مرتکب تخلفی شوند، با آن برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا