پوتین: اوکراین ممکن است به روسیه حمله اتمی کند


پوتین: اوکراین ممکن است به روسیه حمله اتمی کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه ادعا کرد که حکومت کی یف در آینده ای قابل پیش بینی…

تمایل اوکراین به ساخت سلاح هسته ای


به گزارش اسپوتنیک، پوتین تاکید کرد که تمایل اوکراین به ساخت سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای روسیه است.

پوتین افزود: بیانیه هایی از سوی مقام های کی یف در مورد قصدشان برای ساخت سلاح هسته ای و ابزار ارسال آن صادر شده است. این یک تهدید واقعی است.

وی ادامه داد: در آینده ای قابل پیش بینی، رژیم طرفدار نازی در کی یف با کمک فنی خارجی می تواند به سلاح کشتار جمعی دست یابد و اهداف چنین تسلیحاتی البته روسیه خواهد بود.

پوتین گفت: شبکه ای از دهها آزمایشگاه با هدایت و حمایت مالی پنتاگون در اوکراین فعالیت دارد. برنامه های بیولوژیکی نظامی در این کشور از جمله آزمایش با نمونه هایی از ویروس کرونا، سیاه زخم، وبا، تب خوکی آفریقایی و سایر بیماری های مرگبار انجام شده است.

وی افزود: آنها اکنون در تلاش هستند تا ردپای این برنامه های مخفی را از بین ببرند. اما ما دلایل بسیار برای باور این مساله داریم که در مجاورت روسیه در اوکراین، اجزای تسلیحات بیولوژیکی به نحوی موثر ساخته شده است.

پوتین گفت که دقیقا مثل نگرانی مسکو در مورد اهداف اوکراین برای پیوستن به ناتو، هشدارهای مکرر روسیه مبنی بر اینکه این امور، تهدیدی مستقیم متوجه امنیت مسکو می کند، از سوی اوکراین و حامیانش در آمریکا وناتو رد شد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: حق مطلب همه احتمالات دیپلماتیک ادا شده است. هیچ گزینه دیگری برای حل مسالمت آمیز مشکلاتی که بدون تقصیر ما به وجود آمده بود، برای ما باقی نماند. ما مجبور شدیم عملیات نظامی ویژه را آغاز کنیم.

پوتین با تاکید بر اینکه نظامیان روسی اعزام شده به اوکراین قصد اشغال این کشور را ندارند، یادآور شد: تاکتیک های عملیات ویژه وزارت دفاع روسیه، کاملا ثابت شده است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: نظامیان و افسران ما شجاعت و قهرمانی نشان می دهند. آنها هر چه در توان دارند، انجام می دهند تا از آسیب به جمعیت غیرنظامی در شهرهای اوکراین خودداری کنند.

پوتین گفت که روسیه به اهداف خود در اوکراین دست خواهند یافت و تسلیم آنچه وی تلاش غرب برای دستیابی به تسلط جهانی و تجزیه روسیه خواند، نخواهد شد.

به گزارش رویترز، وی پوتین که هیچ نشانه ای از نرمش در لحن تلخ او علیه غرب و اوکراین دیده نمی شد، تاکید کرد که روسیه آماده است در مورد وضعیت بی طرف برای اوکراین گفت و گو کند.

وی تصریح کرد کشورهای غربی می خواهند روسیه را به یک کشور ضعیف و مستقل تبدیل و تمامیت ارضی اش را نقض کنند و به روشی که مناسب آنها، روسیه را تجزیه کنند.

وی افزود: اگر غرب تصور می کند که روسیه شکست می خورد یا عقب نشینی می کند، آنها تاریخ ما یا مردم ما را نمی شناسند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !