درخواست آمریکا برای بررسی حمله موشکی ایران به اربیل در شورای امنیت


درخواست آمریکا برای بررسی حمله موشکی ایران به اربیل در شورای امنیت

هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی ایران به یک مرکز صهیونیستی در اربیل شد. به گزارش ایسنا، هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که روز...

هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی ایران به یک مرکز صهیونیستی در اربیل شد.

به گزارش ایسنا، هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که روز چهارشنبه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن حمله چند روز پیش ایران به منطقه کردستان عراق شده است.

این توئیت در ادامه حمله موشکی ایران به یک مرکز سازمان جاسوسی موساد در اربیل را بی‌دلیل ‌و نقض تمامیت ارضی عراق توصیف کرده است.

جمهوری اسلامی ایران اوایل هفته جاری ایران دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی موساد در اربیل واقع در منطقه کردستان عراق را با موشک‌های بالیستیک هدف قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:
در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد که در عملیات سحرگاه یک‌شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اربیل سه صهیونیست به هلاکت رسیدند و حداقل هفت نفر شدیدا مجروح شدند.

این منبع درخصوص عملیات موشکی اخیر در مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق به شبکه العالم گفت: این عملیات در واکنش به تعرض پهپادی چندی پیش رژیم صهیونیستی به منطقه "ماهیدشت "صورت گرفته است.

به گفته این منبع آگاه، درحالی که مطابق قوانین عراق سفر اتباع رژیم صهیونیستی به این کشور و برعکس ممنوع است اما متاسفانه در هیچ یک از کشورهای منطقه به اندازه و در حجم کردستان عراق عوامل این رژیم از فضای امنیتی برخوردار نیستند.

وی همچنین توضیح داد که ساختمان هدف قرارگرفته به شکلی کاملا مقاوم و با کاربری خاص و از پیش تعیین شده ساخته شده است و این مکان محل تجمیع و تفریح نیروهای رژیم در اقلیم بوده و به شکلی مخصوص و با نیروهایی ویژه محافظت می‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022