مراکز درمانی و اورژانس هرمزگان در آماده باش کامل باشند


مراکز درمانی و اورژانس هرمزگان در آماده باش کامل باشند

بندرعباس- ایرنا- وزیر بهداشت گفت: مراکز درمانی و اورژانس دانشگاه های علوم پزشکی همجوار هرمزگان در پی زلزله 6 ریشتری منطقه کوخرد بستک در آماده باش کامل باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در در گفت وگوی تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و امدادرسانی تیم های واکنش سریع اورژانس، بر آماده باش مراکز درمانی جهت پذیرش مصدومان احتمالی این حادثه تاکید کرد.
وی همچنین در گفت وگوی تلفنی با روسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بوشهر، دستور آمادگی نیروهای بهداشتی و درمانی این استان‌ها جهت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را صادر کرد.
زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش ایرنا، از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۴٫۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶٫۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.
بر اساس گزارش اولیه این زمین لرزه در فاصله ۲۷ کیلومتری کوخرد به وقوع پیوسته است.
مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده است.
گزارش تکمیلی این مرکز حاکی از آن است که متعاقب وقوع این زمین لرزه، همچنین دو پس‌لرزه ۴٫۱ و ۴ ریشتری در ساعات ۲:۵۷:۲۸ و ۰۳:۰۴:۴۲ در همان موقعیت جغرافیایی به وقوع پیوسته است.
بندرعباس با ۱۶۵ کیلومتر و شیراز با ۳۶۸ کیلومتر نزدیک ترین مراکز استان ها به کانون این زمین لرزه هستند.
۱۷ اسفندماه جاری نیز زلزله ای با قدرت ۴.۲ در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ صبح در عمق ۱۲کیلومتری واقع در ۲۵ کیلومتری بندرمقام، ۲۶ کیلومتری پارسیان، هرمزگان و ۲۸ کیلومتری لامرد فارس رخ داد.
استان هرمزگان یکی از مناطق زلزله خیز کشور بوده و هر ماه شاهد وقوع زلزله های کوچک و بزرگ هستیم که در ماه جاری و ماه اخیر زلزله هایی تا ۵ ریشتر هم به وقوع پیوسته بود که بنا به اظهار مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، به واسطه مقام سازی واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در روستاها، در برابر عمده این زلزله مقاوم هستند.
۲۳ آبانماه امسال نیز ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت اما خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و ۱۰۱ واحد احداثی و یک‌هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد و در این زمینه نهادهای امدادی و خدماتی و حتی صنایع استان با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت این واحدها هستند. در این زمینه معاون عمرانی استانداری مامور شده که به طور شبانه‌روزی بر این امور نظارت کند.
در جریان این زلزله با دستور حضرت آیت الله رییسی، بلافاصله معاون اول رییس جمهوری به همران وزرای نیرو و بهداشت و درمان به هرمزگان سفر کردند و پس از آن معاون اقتصادی رییس جمهوری از محل زلزله بازدید کرده و تصمیم های خوبی برای رفع مشکل مردم گرفته شد.
احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.
در جریان آن زمین لرزه ها، روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله دیدند که با مدیریت وی تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها انجام شده و در حال ساخت مسکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران