سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران


سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) سامسونگ از گوشی گلکسی A73 5G با امکانات درخور یک پرچمدار مثل نمایشگر بزرگ سوپر امولد، دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی و قیمت جذاب رونمایی کرد. دنیای گوشی‌های میان‌رده با گذشته کاملاً متفاوت است. این گوشی‌ها چیزی کمتر از پرچمداران ندارند و امکانات فوق‌العاده جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارند. سامسونگ امروز دو...

سامسونگ از گوشی گلکسی A73 5G با امکانات درخور یک پرچمدار مثل نمایشگر بزرگ سوپر امولد، دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و قیمت جذاب رونمایی کرد.

دنیای گوشی‌های میان‌رده با گذشته کاملاً متفاوت است. این گوشی‌ها چیزی کمتر از پرچمداران ندارند و امکانات فوق‌العاده جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارند. سامسونگ امروز دو میان‌رده باکیفیت از سری گوشی‌های گلکسی A را رونمایی کرد که از همین حالا حدس اینکه جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های سال خواهند بود، سخت نیست. یکی از آن‌ها گوشی گلکسی A53 5G است که در مطلبی جداگانه به معرفی آن پرداختیم. در اینجا قصد داریم به معرفی مدل بالارده‌تر گلکسی A73 5G بپردازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

گلکسی A73 5G ؛ ظاهری زیبا با امکاناتی عالی

سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران

اگر ابعاد گوشی گلکسی A53 برای شما کوچک است و یا به دوربین‌های باکیفیت‌تری احتیاج دارید، سامسونگ گوشی A73 را به شما ارائه می‌کند. این گوشی به یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی سوپر امولد مجهز است که سرعت بالای ۱۲۰ هرتزی را در کنار رزولوشن فول اچ‌دی (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) ارائه می‌کند. این درحالیست که نسل گذشته این گوشی به نمایشگری با سرعت ۹۰ هرتز مجهز بود.

در حالی که سامسونگ زیر قاب گوشی A53 از چیپست اگزینوس ۱۲۰۰ خودش استفاده کرده، اما روی گوشی A73 بار دیگر از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده کرده است. شایعه شده بود که این گوشی به چیپست اسنپدراگون 778G مجهز می‌شود، ولی در عمل شاهد حضور چیپست اسنپدراگون 750G در زیر قاب این گوشی هستیم. ۸ گیگابایت رم به همراه این پردازنده، برای اجرای روان و سریع اپلیکیشن‌های مختلف کافی است. گوشی میان‌رده سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اگر این مقدار کافی نبود، امکان ارتقا آن از طریق یک کارت حافظه microSD نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌تواند به بلوتوث ۵.۲، اسپیکرهای استریو و یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران

برای یک گوشی ۶.۷ اینچی، یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی کافی به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه در زیر قاب آن از یک تراشه مدرن با مصرف بهینه انرژی استفاده شده و کاربر قادر به کاهش نرخ رفرش نمایشگر به ۶۰ هرتز نیز هست. ولی متأسفانه خبری از آداپتور شارژ داخل جعبه گوشی A73 سامسونگ نیست و سامسونگ فقط به قرار دادن یک سیم USB-C اکتفا کرده است. بنابراین شما باید شارژر را به صورت جداگانه تهیه کنید یا آنکه شارژر گوشی قبلی خودتان را هنگام فروش، نگه دارید. ناگفته نماند که این باتری با حداکثر توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود.

دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی

سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران

سامسونگ در پشت قاب این گوشی از چهار دوربین استفاده کرده که در رأس آن‌ها حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۶ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال حضور دارد. در کنار آن یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی حضور دارد که دیافراگم آن f/2.4 است و فوکوس خودکار تشخیص فاز را به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال ۳ برابری بدون افت کیفیت ارائه می‌کند. این دوربین به گوشی گلکسی ای ۷۳ سامسونگ کمک می‌کند عکس‌های پرتره باکیفیت و خوبی را ثبت کند.

اما ماجرای دوربین های Galaxy A73 به همینجا ختم نمی‌شود. سومین دوربین به کار رفته روی این گوشی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی لنز f/2.2 است که می‌تواند عکس‌هایی با زاویه بسیار عریض ۱۲۳ درجه‌ای را ثبت کند. اگر هم از علاقه‌مندان به عکاسی ماکرو هستید، سامسونگ یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو بسیار کارآمد را روی گوشی خودش تعبیه کرده که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم دارانسامسونگ گلکسی A73 5G آمد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند، جذاب و در حد پرچم داران

اما درون حفره‌ی کوچکی که در بالای نمایشگر گوشی تعبیه شده، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دقیقاً مشابه مدل A53 حضور دارد. این دوربین از یک لنز ۲۶ میلی‌متری واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. هم این دوربین و هم دوربین پشتی گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ 30fps را ضبط کنند.

در نهایت باید به حضور رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی اشاره کرد. گلکسی A73 از تمام مزایا و امکانات جدیدترین رابط کاربری سفارشی سامسونگ از جمله ویرایشگر قدرتمند تصویر، سیستم امنیتی KnoX، داشبورد حریم خصوصی و امکان تم‌بندی خودکار گوشی نسبت به رنگ‌بندی تصویر پس زمینه گوشی اشاره کرد.

تهیه شده توسطگجت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور