راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شما بطور روزمره روشنایی لامپ کم مصرف را در اکثر فضاهای اطراف خود می بینید. در دفاتر اداری، فروشگاه های زنجیره ای، انبار و سوله ها، و خیابان های فرعی این لامپ فلورسنت فشرده یا همان لامپ کم مصرف است که روشنایی آن توجه شما را جلب می کند. اما چگونه این لوله های سفید رنگ روشنایی تولید می کنند و اینکه چگونه روشنایی لامپ کم مصرف بدون اینکه حرارت زیادی تولید کند، مانند لامپ رشته ای، چنین درخششی ایجاد می کند و حتی این که چرا روشنایی لامپ کم مصرف ،کارایی بیشتری نسبت به لامپهای رشته ای دارند را در این مقاله برای شما شرح می دهیم تا بتوانیم در جمع بندی نهایی، به نوعی راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف را در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

لامپ کم مصرف یا همان لامپ فلورسنت فشرده ، از یک شیشه با سطح پوشیده شده از فسفر و یک یا چند کاتد تنگستنی در انتهای لوله لامپ تشکیل شده است. داخل لوله شیشه ای این لامپ با آرگون و مقداری بخار جیوه پر شده است. نحوه کار لامپ کم مصرف به این صورت است که مقدار زیادی الکتریسیته از طریق سرپیچ و پایه وارد لامپ می شود، سپس از طریق یک قوس الکتریکی ، انرژی به بخار جیوه منتقل می شود. این امر باعث می شود تا بخار جیوه ، الکترون های بیشتری در فرکانس های فرابنفش آزاد کند. همچنین نور نامرئی فرابنفش باعث برانگیختگی فسفر داخل لوله لامپ می شود و از این طریق ، تبدیل به نوری مرئی می شود و در سراسر این سطح فسفر جاری می شود. این همان روشنایی نهایی لامپ کم مصرف است.

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

لامپ کم مصرف یا فلورسنت فشرده

لامپ کم مصرف یا همان لامپ فلورسنت فشرده ، یک نوع لامپ کاتد داغ است و از مکانیزمی مشابه آن برخوردار است. یعنی کاتدهای تنگستنی بوسیله حرارت تحریک می شوند تا آرگون و بخار جیوه موجود در لامپ یونیزه شود، در نهایت پرتو فرابنفش تولید شده و سطح فسفری لامپ با تابش این پرتو برانگیخته می شود. در این لامپ ها یک بالاست الکترونیکی کوچک در ناحیه بین شیارهای مارپیچی تعبیه شده است که انرژی لازم برای گرمایش کاتد لامپ را تأمین می نماید. در واقع این مدل از لامپ های کم مصرف همان لامپ های مهتابی فلورسنتی هستند که با ظاهری ظریف تر و پیچی فشرده سازی شده است. با در نظر گرفتن کیفیت روشنایی لامپ کم مصرف و همچنین مصرف انرژی بسیار کم، جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ های رشته ای شده و به سادگی می توانید لامپ های پرمصرف و پرحرارت قبلی را با استفاده از همان سرپیچ، با آنها تعویض کنید.

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

مزایای لامپ کم مصرف

لامپ رشته ای قدیمی ، دارای یک رشته تنگستن بود که روشنایی آن همراه با حرارت بسیار زیادی بود، که همین ایجاد گرما و حرارت زیاد، مصرف بیش از حد انرژی را به همراه داشت. کاملا برخلاف لامپ رشته ای در لامپ کم مصرف ، رشته تنگستن وجود ندارد و عبور جریان الکتریکی بوسیله کاتدها گاز داخل لامپ را تحریک میکند و باعث روشنایی و درخشندگی فسفر موجود در لوله شیشه ای لامپ می شود. به همین دلیل در فرآیند روشنایی این لامپ حرارت بسیار کمتری ایجاد می شود و در نتیجه انرژی الکتریکی بسیار کمتری برای روشنایی مصرف می شود و همچنین اتلاف حرارت بسیار کمتری خواهیم داشت.

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

در کل سازگاری بسیار مناسبی بین هزینه خرید لامپ کم مصرف و صرفه جویی در مصرف برق وجود دارد، به این صورت که شما با هزینه بسیار کمی، می توانید یک لامپ کم مصرف تهیه کنید ، که با در نظر گرفتن میزان مصرف برق بسیار پایین این لامپ، در همان اولین قبض برق خود پس از نصب لامپ کم مصرف، پایین آمدن و کمتر شدن هزینه نهایی انرژی الکتریکی خود را مشاهده خواهید کرد و به مزایای جایگزینی لامپ کم مصرف با لامپ رشته ای و قدیمی پی خواهید برد. همچنین میتوانیم برای کامل شدن اطلاعات ارائه شده در راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف ، به تفاوت طول عمر لامپ ها اشاره کنیم، که لامپ رشته ای در بهترین حالت و کیفیت کارخانه سازنده نهایتاً 2000 ساعت طول عمر خواهد داشت، اما لامپ کم مصرف حداقل 10،000 ساعت طول عمر دارد. همچنین توجه داشته باشید که لامپ های کم مصرف در دو رنگ نور مهتابی (سفید) و آفتابی (زرد) در بازار عرضه می شود و در هنگام خرید به رنگ نور لامپ دقت داشته باشید.

راهنمای خرید آنلاین لامپ کم مصرف

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکومارت با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها