آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل


آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) گوشی آنر Magic 4 Ultimate رونمایی شد. آنر مجیک 4 آلتیمت با دوربین قدرتمندی همراه شده است و توانسته عنوان بهترین دوربین گوشی موبایل را از دگزومارک کسب کند. در اوایل اسفند ماه بود که آنر از سری مجیک 4 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. حالا این شرکت سری مجیک 4 را با یک عضو... نوشته آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک...

گوشی آنر Magic 4 Ultimate رونمایی شد. آنر مجیک 4 آلتیمت با دوربین قدرتمندی همراه شده است و توانسته عنوان بهترین دوربین گوشی موبایل را از دگزومارک کسب کند.

در اوایل اسفند ماه بود که آنر از سری مجیک 4 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. حالا این شرکت سری مجیک 4 را با یک عضو جدید برای بازار چین معرفی کرده است. گوشی آنر Magic 4 Ultimate پرچمدار دوربین محور این شرکت برای سال 2022 خواهد بود.

آنر با Magic 4 Ultimate جایگاه نخست دگزومارک را به دست آورد

آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

مدل Ultimate همان مدل مجیک 4 پرو با مجموعه دوربین قوی‌تر است. این گوشی از یک حسگر غول‌ پیکر ۱/۱.۱۲ اینچی (در مقایسه با حسگر ۱/۱.۵۶ اینچی) بهره می‌برد؛ اما همچنان رزولوشن آن برابر با ۵۰ مگاپیکسل است. اندازه هر پیکسل‌ نیز ۱.۴ میکرومتر است که در خروجی نهایی به ۲.۸ میکرومتر می‌رسند.

همه اینها در کنار یک لنز بهبود یافته 8P با گشودگی دیافراگم f/1.6 (در مقایسه با f/1.8 در مدل پرو) قرار گرفته‌اند که در بخش مرکزی تا ۳۷ درصد و در گوشه‌ها تا ۳۰ درصد شارپ‌تر است. آنر خیلی به دوربین Magic 4 Ultimate اعتماد دارد و ادعا می‌کند که این دوربین می‌تواند حتی با دوربین‌های مجهز به حسگر ۱ اینچی و لنز f/1.8 نیز رقابت کند.

آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

البته دگزومارک نیز این گوشی را مورد بررسی قرار داده و با اعطای امتیاز ۱۴۶ آن را در رتبه نخست قرار داده است. پیشتر هواوی P50 پرو با ۱۴۴ امتیاز در جایگاه اول قرار داشت.

دوربین فوق عریض گوشی نیز نسبت به مدل پرو بهبود یافته است و حالا از یک حسگر بزرگتر و شارپ‌تر ۱/۲ اینچی و ۶۴ مگاپیکسلی (در مقایسه با حسگر ۱/۲.۵ اینچی و ۵۰ مگاپیکسلی) بهره می‌برد. این لنز اندکی عریض‌تر هم شده است و حالا میدان دید ۱۲۶ درجه را پوشش می‌دهد (در مقایسه با ۱۲۲ درجه).

در کنار حسگر نیز یک لنز 7P با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته که شرکت سازنده از پوشش خاصی برای آن استفاده کرده است. آنر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بعدی این گوشی را Spectrum Enhanced camera نامیده که البته فعلا جزئیات خاصی از آن نمی‌دانیم. سایر بخش‌های دوربین نسبت به مدل پرو بدون تغییر باقی مانده است.

آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

بدین ترتیب شاهد دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (حسگر 1/2 اینچی) با لنز ۹۰ میلی‌متری (بزرگنمایی ۳.۵ برابری اپتیکال) و لرزشگیر اپتیکال هستیم. در آخر نیز نوبت به حسگر 8×8 dToF و یک حسگر ۸ کاناله می‌رسد که وظیفه تشخیص دمای رنگ نور محیط و هرگونه سوسو زدن در منبع نور مصنوعی را به عهده دارند.

آنر برای عکاسی سلفی به سراغ یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۰۰ درجه رفته و در کنار این دوربین نیز یک حسگر سنجش عمق سه‌بعدی را برای شناسایی چهره کاربر قرار داده است. این شرکت همچنین برای بهبود کیفیت دوربین‌های Magic 4 Ultimate از یک پردازشگر تصویر اختصاصی بهره گرفته است که حداکثر عملکرد 28.8 تاپس به همراه بهینگی ۱۳.۴ تاپس به ازای هر وات را به ارمغان می‌آورد.

آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

این پردازشگر می‌تواند تصاویر دوربین را به صورت ۲۰ بیت در هر کانال پردازش کند و امکان حالت شب 4K با پیش‌نمایش زنده را نیز فراهم آورد. از دیگر توانایی‌های این ISP می‌توان به پشتیبانی از فرمت ویدیویی Magic-Log2 و ارائه ۱۵ درصد گستره داینامیک بیشتر اشاره کرد. همچنین امکان پشتیبانی از 3D LUTS فراهم شده است و کاربر می‌تواند ویدیو‌های 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و با فرمت ۱۰ بیت LOG ضبط کند.

حالا بیایید کمی از دوربین فاصله بگیریم. آنر Magic 4 Ultimate از همان فرمول مدل پرو پیروی کرده و قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 تامین می‌کند. در کنار این تراشه نیز ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته‌اند. در بخش نرم‌افزاری هم شاهد حضور اندروید 12 در کنار رابط کاربری Magic UI 6.0 هستیم.

آنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایلآنر Magic 4 Ultimate معرفی شد؛ یک دوربین عکاسی در نقش گوشی موبایل

در بدنه جلویی آنر مجیک 4 آلتیمت یک پنل ۶.۸۱ اینچی LTPO OLED قرار گرفته است که رزولوشن ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل و سیستم تعدیل نور PWM با فرکانس ۱۹۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. همچنین به لطف فناوری LTPO امکان تغییر رفرش‌ریت از ۱ تا ۱۲۰ هرتز فراهم شده است. این گوشی در تست نمایشگر دگزومارک ۹۵ امتیاز کسب کرد و پس از آیفون 13 پرو مکس (۹۹ امتیاز) و 13 پرو (۹۸ امتیاز) در جایگاه سوم قرار گرفت.

وظیفه روشن نگه داشتن گوشی جدید آنر بر عهده یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سیمی ۱۰۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که در مدل پرو شاهد شارژ سیمی و بی‌سیم ۱۰۰ وات بودیم. آنر Magic 4 Ultimate با برچسب قیمتی ۱۲۶۰ دلاری و در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار خواهد شد.

منبع :GSMArena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان