ردمی K40S با تراشه اسنپدراگون 870، لرزش‌گیر اپتیکال و شارژ 67 وات معرفی شد


ردمی K40S با تراشه اسنپدراگون 870، لرزش‌گیر اپتیکال و شارژ 67 وات معرفی شد

شیائومی در کنار سری ردمی K50 خود از ردمی K40S نیز رونمایی کرد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 870 بهره می‌برد و از فناوری شارژ سریع 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

ردمی K40S در کنار ردمی K50 و K50 پرو در چین معرفی شد. این گوشی درواقع مدل به‌روزشده‌ی ردمی K40 است که سال گذشته به بازار عرضه شد. ردمی K40 یک دستگاه محبوب بود که فروش آن در مجموع به ۱۰ میلیون دستگاه رسید. محبوبیت زیادی که K40 به‌ دست آورد احتمالاً باعث شده تا غول فناوری چینی، علاوه‌بر معرفی سری K50 همچنان مدل به‌روزشده‌ی این گوشی را نیز معرفی کند.

به گزارش گیزموچاینا، ردمی K40S نقاط قوت ردمی K40 را حفظ کرده است ولی شاهد پیشرفت‌هایی در طراحی و قابلیت‌های این مدل جدید هستیم. یکی از تغییرات K40S سیستم خنک‌کننده‌ی این گوشی است و به‌جای لوله‌ی مسی خنک‌کننده که در K40 به‌کار رفته، شیائومی از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع با سطح ۳۱۱۲ میلی‌متری در این مدل جدید استفاده کرده است. این یعنی سطح ناحیه‌ی خنک‌کننده‌ی K40S نسبت به قبل ۴۰۰ درصد افزایش یافته که می‌تواند تأثیر درخورتوجهی در کاهش دمای قطعات داخلی این دستگاه داشته باشد. این گوشی به‌دلیل بهره گرفتن از سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ی خود، می‌تواند بازی‌های نبرد آنلاین چندنفره را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های ارتقایافته در ردمی K40S فناوری شارژ این دستگاه است. K40S اکنون با فناوری شارژ سریع ۶۷ وات عرضه می‌شود که نسبت به فناوری شارژ ۳۳ وات ردمی K40 حدود دو برابر قدرتمندتر شده و مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ دستگاه را از ۵۲ دقیقه به ۳۸ کاهش می‌دهد.

ردمی K40S با تراشه اسنپدراگون 870، لرزش‌گیر اپتیکال و شارژ 67 وات معرفی شد

ردمی K40S همچنین نسبت به نسل قبلی خود از دوربین‌ بهتری بهره می‌برد. اگرچه این گوشی مثل K40 همچنان به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX582 مجهز شده است، اما این دوربین حالا از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند که ثبات بیشتری به تصاویر و ویدئوهایی که در حین حرکت ثبت شده‌اند می‌بخشد. یک دوربین فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو، سیستم دوربین پشتی این گوشی را کامل می‌کند.

در نهایت باید اشاره کنیم ردمی K40S از نظر طراحی نیز تغییراتی داشته؛ این دستگاه اکنون به‌جای لبه‌های منحنی نسل قبل، از لبه‌های تیزتر بهره می‌برد. علاوه‌براین وزن K40S به ۱۹۵ گرم رسیده که نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر است. ضخامت این مدل نیز به ۷٫۷ میلی‌متر کاهش یافته است.

ردمی K40S با تراشه اسنپدراگون 870، لرزش‌گیر اپتیکال و شارژ 67 وات معرفی شد

از دیگر مشخصات ردمی K40S می‌توان به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ با رم ۶، هشت یا ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1 اشاره کرد. این گوشی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی امولد E4 سامسونگ بهره می‌برد و وضوح آن Full HD پلاس است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.

ردمی K40S از حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری بهره می‌برد و دوربین سلفی آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این دستگاه همچنین از وای‌فای ۶، فناوری دالبی‌اتموس، موتورخطی محور X، کنترل از راه‌دور با مادون‌قرمز، NFC و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

در مورد قیمت باید اشاره کنیم K40S نسبت به K40 کمی گران‌تر شده است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم ۶ گیگابایت ۲۸۳ دلار تعیین شده است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی ردمی K40S با رم هشت گیگابایت با قیمت ۳۱۵ دلار، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم هشت گیگابایت با قیمت ۳۴۶ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت با قیمت ۳۷۸ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت