رئیس‌جمهور بلاروس: زلنسکی یا پیمان صلح امضا کند یا سند تسلیم


رئیس‌جمهور بلاروس: زلنسکی یا پیمان صلح امضا کند یا سند تسلیم

لوکاشنکو گفت: من با اطمینان می دانم که روسیه به اوکراین یک نسخه کاملا قابل قبول از توافقنامه را پیشنهاد می‌کند. امروز هنوز هم امکان توافق اوکراین و روسیه و اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چنین توافقی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا کند وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه آرمنیا نیوز اعلام کرد، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت، اگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معاهده صلح با روسیه را امضا نکند، مجبور خواهد شد سند تسلیم را امضا کند.

اظهارات وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ژاپنی TBS که گزیده‌هایی از آن از سوی خبرگزاری بلتا نقل شد، مطرح شد.

لوکاشنکو گفت: " من با اطمینان می دانم که روسیه به اوکراین یک نسخه کاملا قابل قبول از توافقنامه را پیشنهاد می‌کند. امروز هنوز هم امکان توافق اوکراین و روسیه و اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چنین توافقی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا کند وجود دارد."

او تاکید کرد: اگر زلنسکی این کار را نکند، باور کنید باید ظرف مدت کوتاهی یک سند تسلیم را امضا کند.

رئیس جمهور بلاروس خاطر نشان کرد: "من عملاً متقاعد شده‌ام ما مجبور نیستیم با اوکراین وارد جنگ شویم. غرب در کشاندن ما به این جنگ موفق نخواهد بود. در حالی که امروز آمریکایی‌ها به همراه شرکایشان ما را به این جنگ سوق می‌دهند، ما آنقدر باهوش هستیم که به این جنگ کشیده نشویم."

لوکاشنکو تاکید کرد: " هفته گذشته اوکراین دو موشک Tochka-U را به سمت خاک بلاروس شلیک کرد. خوشبختانه ما موفق شدیم آنها را ساقط کنیم. بنابراین اگر آنها دائما ما را تحریک کنند، ما مجبور خواهیم شد به آنها پاسخ دهیم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در