هشدار جدی سازمان ملل نسبت به بحران مواد غذایی در کره شمالی


هشدار جدی سازمان ملل نسبت به بحران مواد غذایی در کره شمالی

اقتصادنیوز: سازمان ملل با اشاره به اقدامات شدید مهار کرونا از سوی دولت کره شمالی ادعا کرد: ما با خطر گرسنگی در میان بخشی از جمعیت کره شمالی روبرو خواهیم بود. دسترسی مردم به غذا یک نگرانی جدی است و کودکان و سالمندان در خطر گرسنگی قرار دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی اعلام کرد که به دنبال بسته شدن مرزها ناشی از شیوع ویروس کرونا وضعیت مواد غذایی و بشردوستانه در کره شمالی رو به وخامت گذاشته است.

پایگاه خبری «یو پی آی» گزارش داد، «توماس اوجا کوینتانا» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی مدعی شد که اقدامات شدید مهار کرونا از سوی دولت کره شمالی، سبب تشدید بحران مواد غذایی در این کشور شده است.

وی افزود: ما با خطر گرسنگی در میان بخشی از جمعیت کره شمالی روبرو خواهیم بود. دسترسی مردم به غذا یک نگرانی جدی است و کودکان و سالمندان در خطر گرسنگی قرار دارند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی پیش تر نیز از قدرتهای جهان خواسته بود تحریم های کره شمالی را کاهش دهند.

وی همچنین مدعی شده بود اقدامات شدید مهار کرونا از سوی دولت کره شمالی، این کشور را از سایر جهان جدا ساخته و مردم آن را از ابتدایی ترین نیازها محروم کرده است.

کوینتانا ضمن انتقاد از آزمایش های اتمی کره شمالی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا با انجام بررسی‌ها، برخی از تحریم های این کشور را کاهش دهند تا ارائه کمک های بشردوستانه به کره شمالی تسهیل شود.

بر اساس این گزارش، دست کم ۶۱ درصد از جمعیت کره شمالی با بحران مواد غذایی روبرو هستند و حدود ۲۹ درصد از افراد در میانگین سنی ۲۳-۶ سال حداقل نیاز روزانه به مواد غذایی را نمی توانند تامین کنند.

گزارش سال ۲۰۲۱ سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) حاکی است وضعیت غذایی در کشور کره شمالی تحت تحریم وخیم است و این کشور در شاخص گرسنگی در رتبه ۹۶ جهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا