اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند


اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) گلکسی ای 73 پر از ویژگی‌های جذابی است که از آن یک میان رده همه کاره ساخته. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ. شب گذشته، سامسونگ از نسل جدید محصولات خانواده گلکسی A خود رونمایی کرد و گلکسی A73 یکی از آن‌هاست. این گوشی، محصولی میان رده و قدرتمند... نوشته اینها بهترین ویژگی های گلکسی...

گلکسی ای 73 پر از ویژگی‌های جذابی است که از آن یک میان رده همه کاره ساخته. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ.

شب گذشته، سامسونگ از نسل جدید محصولات خانواده گلکسی A خود رونمایی کرد و گلکسی A73 یکی از آن‌هاست. این گوشی، محصولی میان رده و قدرتمند است که مشخصات درخور توجهی دارد.

گلکسی ای 73 شباهت‌هایی به سایر محصولات گلکسی A امسال، یعنی A53 و A33 دارد. با این حال، برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، آن را به گران‌ترین محصول این خانواده تبدیل کرده است. در ادامه با هم به بررسی بهترین ویژگی های این محصول خواهیم پرداخت.

بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ

رابط کاربری One UI 4.1، چهار آپدیت بزرگ نرم افزاری و پنج سال بسته‌های امنیتی

پیش از این سامسونگ وعده عرضه سه آپدیت بزرگ سیستم عامل برای تمامی گوشی‌های گلکسی خود را داده بود. با این که همین تعداد بروزرسانی هم در میان محصولات اندرویدی بازار سرآمد است، اما این کمپانی در سال 2022 تصمیم به شکستن رکورد خود گرفته است! بر این اساس، شب گذشته اعلام شد که تمامی کهکشانی‌های امسال سامسونگ، از چهار بروزرسانی بزرگ سیستم عامل بهره خواهند برد.

اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستنداینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند

طبیعتا یکی از این کهکشانی‌ها هم گلکسی A73 است که به همراه اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 روانه بازار می‌شود. بنابراین خریداران این گوشی می‌توانند انتظار چهار آپدیت بعدی اندروید در کنار پنج سال بسته‌های امنیتی را داشته باشند. بر این اساس، احتمالا در نهایت شاهد انتشار اندروید 16 برای این گوشی خواهیم بود و چه کسی می‌داند که رابط One UI تا آن زمان چه تغییراتی خواهد داشت!

نخستین میان رده سامسونگ مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی

سامسونگ، گلکسی ای 73 را به دوربین 108 مگاپیکسلی (f/1.8) مجهز به لرزشگیر نوری ارتقا داده است. البته رزولوشن بالاتر حسگر، لزوما به معنای کیفیت بهتر تصاویر نیست. اما 108 مگاپیکسل یقینا آپگریدی چشمگیر برای دوربین 64 مگاپیکسلی نسل پیش به شمار می‌رود.

اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستنداینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند

امروزه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی نقش مهمی را در عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند ایفا می‌کنند. سامسونگ هیچ گونه اطلاعاتی را در خصوص تکنولوژی‌های خاص نرم افزاری دوربین میان رده جدید و قدرتمندش منتشر نکرده است. به همین جهت، باید منتظر ماند و دید عملکرد دوربین این گوشی در عمل چگونه خواهد بود. با این وجود، 108 مگاپیکسل، بیشترین عددی است که سامسونگ تا به امروز برای دوربین میان رده‌های خود استفاده کرده است. بنابراین، اشاره کردن به آن خالی از لطف نیست!

کیفیت ساخت بالا و مقاومت در برابر نفوذ آب

گوشی‌های میان رده امسال سامسونگ، همگی استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و ذرات آب را کسب کرده اند. بنابراین نیازی نیست مانند سال‌های گذشته نگران خیس شدن گوشی‌های گلکسی A باشید! گلکسی ای 73 قادر است به مدت 30 دقیقه، تا عمق یک متر زیر آب دوام بیاورد.

در کنار مقاومت بالای گلکسی آ 73 ، این محصول از لایه محافظه گوریلا گلس 5 و قاب فلزی نیز بهره می‌برد. البته نمی‌توان انتظار مقاومتی همتراز با خانواده گلکسی اس 22 را از این گوشی داشت. با این حال، حداقل روی کاغذ، Galaxy A73 را می‌توان میان رده ای مستحکم خواند.

صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد پلاس با نرخ بازیابی بالا

با بهره گیری از یک نمایشگر 6.7 اینچی امولد پلاس، گوشی Galaxy A73 سامسونگ تجربه بصری فوق العاده ای را برای تماشای ویدیوها و کاربری روزانه ارائه می‌دهد.

همچنین، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی درون حفره بالای صفحه نمایش قرار گرفته است و پانل نمایشگر رزولوشن فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند.

همچنین، سامسونگ امسال نرخ بازیابی نمایشگر گلکسی ای 73 را به 120 هرتز ارتقا داده است. در نتیجه، رابط کاربری بسیار روان‌تر حس می‌شود و انیمیشن‌های به طور چشم نوازی نمایش داده خواهند شد.

عملکرد فوق العاده و قابلیت‌های گیمینگ

یکی دیگر از بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ را باید تراشه اسنپدراگون 778G آن‌ها دانست که نمایشگر 6.7 اینچی امولد پلاس 120 هرتزی آن را تغذیه می‌کند. این تراشه‌، همان نمونه ایست که پیش از این در گلکسی A52s هم شاهد استفاده از آن بودیم. این چیپست‌ها، گزینه ایده آلی برای انجام تمامی امور روزمره حتی بازی‌های موبایل به شمار می‌روند.

اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستنداینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند

سایر مشخصات فنی این گوشی نیز بسیار قابل توجه هستند. این محصول مجهز به شش یا هشت گیگابایت رم روانه بازار می‌شود. همچنین، تراشه‌های اسنپدراگون 778G از وای فای 6E پشتیبانی می‌کنند و از واحدهای Kryo 670 با سرعت 2.4 گیگاهرتز بهره می‌برند. علاوه بر این، این تراشه از واحد پردازش گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند.

عمر باتری بسیار بالا و تکنولوژی شارژ فوق سریع سامسونگ

Galaxy A73 سامسونگ علاوه بر قدرت پردازشی بالا، در بخش باتری هم وضعیت بسیار مناسبی دارد. این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که شارژ سریع آن با نرخ 25 وات انجام می‌شود.

ظرفیت باتری این گوشی، در مقایسه با A72 افزایشی 500 میلی آمپر ساعتی دارد. با این حال، توان شارژ سریع همچنان 25 وات باقی مانده است. البته این توان، برای اکثر کاربران کاملا رضایت بخش خواهد بود. نتیجه برخی گزارش‌های سال گذشته حاکی از این بود که این شارژرهای سریع 25 واتی سامسونگ، حتی از شارژرهای 30 واتی گوگل نیز عملکرد بهتری دارند.

اینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستنداینها بهترین ویژگی های گلکسی A73 سامسونگ هستند

البته بد نیست بدانید که سامسونگ امسال گامی رو به جلو را برای خانواده میان رده گلکسی A برداشته و هر سه گوشی ای 33، ای 53 و ای 73 را به باتری‌های یکسان 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 25 واتی مجهز کرده است. البته، شارژرهای سریع، در جعبه هیچ یک از این سه محصول قرار ندارند. بنابراین اگر تصمیم به شارژ سریع باتری گوشی خود دارید، باید بصورت جداگانه شارژر را خریداری کنید.

شما در خصوص گوشی گلکسی A73 سامسونگ چه نظری دارید؟ کدامیک از ویژگی‌های این گوشی را از بقیه مهم‌تر می‌دانید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان