قاضی‌زاده هاشمی: فرصت جذب 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد فراهم شد


قاضی‌زاده هاشمی: فرصت جذب 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد فراهم شد

 سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هم‌اکنون 35 هزار فرزند شهید جویای کار هستند که فرصت جذب 17 هزار نفر پس از برگزاری آزمون اختصاصی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد فراهم شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قاضی‌زاده هاشمی: فرصت جذب 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد فراهم شد

ایسنا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هم‌اکنون ۳۵ هزار فرزند شهید جویای کار هستند که فرصت جذب ۱۷ هزار نفر پس از برگزاری آزمون اختصاصی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد فراهم شده است.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه در نشست با تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان نیشابور که در محل سالن شهید عابدی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: امیدوارم در سیستم اداری کشور از ظرفیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده شود چراکه این قشر از جامعه امین کشور هستند و کشور را باید به افراد امین سپرد.

معاون رئیس جمهور افزود: دولت تلاش‌های گسترده‌ای آغاز کرده است تا خدمات مناسبی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارائه شود. اقداماتی در دوران مدیران قبلی انجام شده و اقدامات و فعالیت‌های زیادی نیز باید صورت گیرد و امیدواریم در دولت سیزدهم گام‌های موفقی در جهت رفع کاستی‌ها برداریم.

وی با اشاره به مشکلات درمانی ایثارگران گفت: گلایه‌ها از شرکت بیمه‌گر درست است که دلیل این معضلات مربوط به توزیع منابع و بحث بودجه‌ای است، بودجه مورد نیاز بیمه تکمیلی ایثارگران ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که فقط ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و کسری بودجه وجود دارد که به همین دلیل بخشی از خدمات رسانی دچار مشکل است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد وضعیت اشتغال ایثارگران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۵ هزار فرزند شهید جویای کار هستند که فرصت جذب ۱۷ هزار نفر پس از برگزاری آزمون اختصاصی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد فراهم شده است. برخی دستگاه‌های دولتی برای تبدیل وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران مقاومت می‌کنند که گزارش آن را به مجلس و نهادهای نظارتی ارائه کرده‌ایم اما این موضوع می‌تواند به صورت بومی نیز بررسی و پیگیری شود به عنوان مثال وضعیت کارگزینی تمامی ادارات شهرستانی باید بررسی شود.

معاون رئیس جمهور در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی ایثارگران گفت: نیازمندی آمبولانس با همکاری سازمان‌های زیرمجموعه بنیاد تأمین می‌شود. تأسیس شعب بانک دی در این شهرستان نیازمند مجوز بانک مرکزی است که بانک دی مجبور است یکی از شعب خود را تعطیل و به جای آن شعبه جدیدی راه‌اندازی کند لذا تلاش می‌کنیم یک باجه بانک دی و بیمه دی در بنیاد نیشابور راه‌اندازی شود.

وی در پاسخ به درخواست تأسیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان زبرخوان گفت: بنیاد می‌تواند نیروی انسانی برای تأسیس اداره اختصاص دهد اما این اقدام نیازمند مجوز سازمان برنامه و بودجه است و با توجه به ظرفیت ایثارگری این شهرستان به دنبال بازگشایی یک دفتر در فرمانداری هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی