واپسین تلاش‌های ایران‌هراسانه فرمانده فعلی سنتکام


واپسین تلاش‌های ایران‌هراسانه فرمانده فعلی سنتکام

تهران- ایرنا- کنت مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) که حضور نیروهایش در خاورمیانه باعث بی‌ثباتی منطقه شده، در اظهاراتی نخ‌نما که ریشه در نگرانی غربی ها از توان موشکی کشورمان دارد، بار دیگر ایران را متهم به تهدید امنیت منطقه کرد.

به گزارش شبکه سی اسپن، مک کنزی روز جمعه در اظهاراتی تکراری و در راستای سیاست ایران هراسی کشورش، مدعی شد که تهران بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات منطقه است.

فرمانده سنتکام در یک کنفرانس مجازی در وزارت دفاع آمریکا ایران را به تأمین سلاح برای تضعیف دولت های محلی متهم کرد.

وی پیش از ترک سمت فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش آمریکا در روز اول آوریل، ادعا کرد که تهدید موشک‌های بالستیک ایران ادامه دارد.

مک‌کنزی با طرح یک ادعای دیگر مبنی بر اینکه ایران با انجام فعالیت‌های قهری و بدخواهانه، تهدیدی متعارف برای کشورهای شریک محسوب می‌شود، افزود:در طول یک سال گذشته، ایران از این سلاح‌ها برای حمله و توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز، خلیج عمان و شمال دریای عرب استفاده کرده است.

فرمانده آمریکایی با اشاره به اینکه آمریکا همکاری‌های خود را در زمینه پدافند هوایی با متحدان خود به‌ویژه اسرائیل افزایش داده است، گفت که به دنبال بهره‌برداری در زمینه توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و چند کشور عربی مانند مراکش، امارات متحده عربی و بحرین است.

وی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا بیان کرد: به رغم آنکه در زمان حاضر این توافق ها همچنان نو پا هستند، ما شاهد تمایل متحدان سنتی منطقه ای برای همکاری در تمرینات با ارتش اسرائیل بوده ایم. پدافند هوایی یک فرصت عالی برای همکاری است.

مک‌کنزی نخستین گام را به اشتراک گذاشتن اطلاعات به منظور بهبود سامانه‌های ضد موشکی علیه ایران دانست و افزود که همکاری‌ها در این زمینه می تواند در سال‌های آینده پیشرفت کند.

منطقه عملیاتی سنتکام ۲۱ کشور را پوشش می دهد و مناطق شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی و جنوبی را در بر می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی