مردم نگران میوه شب عید نباشند


مردم نگران میوه شب عید نباشند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: میوه شب عید به اندازه کافی خریداری و ذخیره سازی شده و مردم نگران تامین میوه شب عید نباشند.

ابوالفضل دشتبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: توزیع گسترده میوه شب عید از روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه در نقاط مختلف استان آغاز شده و تا روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین میوه شب عید هموطنان وجود ندارد، گفت: امسال ۴۶۲ تن سیب و ۷۰۲ تن پرتقال برای توزیع در سطح استان اردبیل خریداری و تامین شده که به صورت روزانه از سردخانه بارگیری و در مراکز پیش بینی شده به مردم عرضه می شود.

وی با اشاره به عرضه میوه شب عید در ۱۱۰ ایستگاه ثابت در نقاط مختلف استان اردبیل، اظهار کرد: هم اکنون عرضه میوه شب عید در ۳۴ ایستگاه در مناطق مختلف شهر اردبیل و ۷۶ ایستگاه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف روستایی استان انجام می شود.

او بیان کرد: در این ایستگاه ها میوه سیب بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال و قیمت پرتقال ۱۰۰ هزار ریال در حال عرضه است.

وی با اشاره به کیفیت میوه‌های شب عید عرضه شده در استان اردبیل، اضافه کرد: تلاش شده بهترین میوه‌ها خریداری و ذخیره سازی شود به طوری که کیفیت پرتقال و سیب عرضه شده در استان بسیار خوب است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و حمایت از مردم، نرخ عرضه میوه ۲۰ درصد پایین‌تر از میانگین قیمت در بازار در نظر گرفته شده است.

دشتبانی گفت: خرید میوه در مناطق شهری و روستایی توسط توزیع کنندگان از طریق سامانه بازرگام انجام شده و بازرسان اداره کل تعاون روستایی و ستاد تنظیم بازار به صورت مستمر بر روند توزیع آن نظارت می کنند.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ درصد میوه‌های ذخیره‌سازی شده به بازار عرضه شده و اگر تقاضا برای میوه شب عید تا پایان توزیع در آخر تعطیلات عید ادامه داشته باشد، مقدار مورد نیاز تامین شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی