بز ژاپنی! چشم‌اندازی عجیب برای سفر و حمل بار در آینده(+فیلم و عکس)


Spot (https://www.bostondynamics.com/products/spot#:~:text=Spot%20is%20an%20agile%20mobile,efficient%20and%20more%20predictable%20operations.)) شرکت بوستون داینامیکس طی چند سال گذشته شاهد رشد محبوبیت خود بوده است، به ویژه زمانی که انجام وظایف مربوط به اقدامات متقابل کووید-19 را بر عهده گرفت. اسپات به خاطر چهار پا بودن و اندازه خود به عنوان یک...

موبنا – ربات “اسپات” (Spot) شرکت بوستون داینامیکس طی چند سال گذشته شاهد رشد محبوبیت خود بوده است، به ویژه زمانی که انجام وظایف مربوط به اقدامات متقابل کووید-19 را بر عهده گرفت. اسپات به خاطر چهار پا بودن و اندازه خود به عنوان یک “سگ” رباتی شناخته می شود.

اما به رغم تمام تطبیق‌پذیری خود، هنوز کارهایی وجود دارند که ربات اسپات نمی تواند انجام دهد. از این رو، شرکت کاواساکی از حیوانی دیگر برای طراحی یک ربات که نه تنها می تواند برای حمل بار استفاده شود، بلکه توانایی حمل انسان را نیز دارد، الهام گرفته است.

بُز احتمالا آخرین حیوانی است که به عنوان یک عنصر الهام بخش برای ساخت یک ربات دوستدار انسان مد نظر قرار می دهید. در برخی کشورها بزها به عنوان جانورانی با توانایی بالا برای حمل بار شناخته می شوند که مطابق با دیدگاه شرکت کاواساکی در مورد ربات خود به نام “بکس” (Bex) است. این نام از واژه “آیبکس” (Ibex) به معنای بز کوهی گرفته شده که گونه ای از بزهای وحشی بزرگ است و تحرک بالا که کاواساکی در پی آن بوده است را نشان می دهد.

بزهای کوهی به واسطه توانایی خود در بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی با شیب تند معروف هستند و هنگام انجام این کار به نظر می رسد قوانین فیزیک را به راحتی نادیده می گیرند. عبور از زمین های ناهموار روی چهار پا کاری است که ربات هایی مانند اسپات بوستون داینامیکس نیز قادر به انجام آن هستند و تقریبا یک مساله حل شده برای بیشتر شرکت های فعال در زمینه تولید ربات است. بکس نیز قطعا می تواند این کار را انجام دهد اما ترفندی در پاهای خود پنهان کرده است.

زمانی که زمین صاف و هموار است، ربات بکس کاواساکی می تواند به جای حرکت روی پاهای خود، زانو زده و از چرخ هایش برای حرکت به سمت مقصد استفاده کند. این نه تنها تعادل بهتری برای ربات ایجاد می کند، بلکه فرد سوار بر ربات نیز راحتی بیشتری را تجربه می کند. این دومین تفاوت بزرگ بین بکس و اسپات است که به توانایی ربات شرکت کاواساکی برای حمل انسان اشاره دارد.

نمونه اولیه ربات بکس همچنان برای سواری دادن به انسان گزینه راحتی محسوب نمی شود. کاواساکی این ربات را به صورت ماژولار طراحی کرده است، از این رو در صورت تولید انبوه، مالکان و اپراتورها می توانند تغییراتی به دلخواه خود در آن ایجاد کرده تا توانایی های حمل بار ربات را افزایش دهند.

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی