از «ابلاغ بخشنامه دستمزد کارگران در سال 98» تا «گرانی سکه همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد»


موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

28 اسفند 1291، نظمیه تهران با سازماندهی جدید توسط کلنل «وستد» سوئدی تأسیس و آغاز به کار کرد. در این روز از سوی نامبرده دستور استخدام پانصد «آژان» برای تهران صادر شد.

28 اسفند 1358، صادرات گاز ایران به افغانستان در پی اشغال این کشور توسط قوای ارتش سرخ شوروی قطع شد.

28 اسفند 1375، رهبر انقلاب، اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را منصوب کردند.

28 اسفند 1391، سهام هلدینگ خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین یا یکی از دو شرکت بزرگ بورس که به منظور کشف قیمت انجام شده بود فروش نرفت تا با عدم موفقیت این عرضه شاخص بورس جهش کرده و به کانال 38 هزار واحدی وارد شود.

28 اسفند 1392، همزمان با رفع تعلیق تحریم پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از توافق ژنو، اولین محموله پتروشیمی ایران به ایتالیا صادر شد.

28 اسفند 1394، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سود بین‌بانکی از 29 درصد به 17 درصد رسیده است.

28 اسفند 1395، اسپوتنیک گزارش کرد که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵، کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجموعا بیش از ۷۴۷ میلیارد یورو (بالغ بر ۷۹۲ میلیارد دلار) در قالب بسته‌های کمکی مختلف به بانک‌های اروپایی کمک کرده‌اند. با اینحال این منابع مالی نتوانسته بحران مالی اروپا را مرتفع نماید؛ بلکه تنها این بحران را به تعویق انداخته است.

28 اسفند 1396، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از خزانه داری کل کشور از رشد 42 درصدی پرداخت های عمرانی در سال 1396 خبر داد.

28 اسفند 1397، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه دستمزد سال آینده کارگران و کارکنان مشمول قانون کار را برای اجرا ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده بود: از اول سال ۱۳۹۸ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۵۰۵,۶۲۷ ریال (پانصد و پنج هزار و ششصد و بیست و هفت ریال) تعیین می‌گردد. همچنین از اول سال ۱۳۹۸ سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۱۳ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۸۷,۰۴۹ ریال به نسبت آخرین مزد در سال ۱۳۹۷ افزایش می‌یابد.

28 اسفند 1399، قیمت سکه طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد