تقدیر امیرعبداللهیان از نقش عمان در حل برخی مسائل


تقدیر امیرعبداللهیان از نقش عمان در حل برخی مسائل

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، نسبت به توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کرد و از نقش سازنده و قابل تقدیر سلطنت عمان در حل و فصل برخی موضوعات از جمله پرونده زندانیان امنیتی تقدیر کرد.

وزیر خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد گام‌های نهایی در خصوص مذاکرات وین هر چه زودتر برداشته شود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (شنبه) ۲۸ اسفند ماه با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو وزیر خارجه در این گفت‌وگو طرفین درباره توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، نسبت به توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کرد و از نقش سازنده و قابل تقدیر سلطنت عمان در حل و فصل برخی موضوعات از جمله پرونده زندانیان امنیتی تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از اظهارات و اقدامات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مورد اشاره، بر تداوم روابط و تماس‌های نزدیک طرفین تأکید کرد.

بدر بن حمد البوسعیدی همچنین ابراز امیدواری کرد گام‌های نهایی در خصوص مذاکرات وین نیز هر چه زودتر برداشته شود.

گفتنی است پیش از این سعید خطیب‌زاده از نقش عمان در این زمینه قدردانی کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی درباره پرداخت بدهی انگلیس و پرونده زندانیان امنیتی از نقش سازنده و ارزشمندی که کشور برادر و دوست عمان در این فرآیند ایفا کرد، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است نازنین زاغری و انوشه آشوری دو جاسوس امنیتی روز چهارشنبه پس از آزادی به عمان و از آنجا به انگلستان منتقل شدند. گفتنی است، خبرگزاری رسمی عمان‌ (اونا)، شامگاه چهارشنبه در این خصوص گزارش داد که در راستای اجرای فرمان «هیثم بن طارق» سلطان این کشور و به منظور پاسخ مثبت به خواسته انگلیس، «دستگاه‌های ذیربط در سلطنت عمان با همکاری و هماهنگی مقامات مربوطه در ایران و انگلیس اقدام به آزادی دو شهروند بریتانیایی کردند که جمهوری اسلامی ایران در بازداشت به سر می‌بردند. این دو فرد به منظور زمینه‌سازی برای بازگشت به بریتانیا وارد مسقط شده‌اند».در همین زمینه «ذبیح الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس، به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و چندی پیش آزاد شده است. آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد. وی به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد شده است.وزیر خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد گام‌های نهایی در خصوص مذاکرات وین هر چه زودتر برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی