شرایط ورزش شهرهای سوزان!


شرایط ورزش شهرهای سوزان!

فعالیت بدنی و ورزش کردن در شهرهای با دمای بالا شرایط خاصی دارد که باید از سوی ورزشکاران و سایر افراد مدنظر قرار گیرد و در غیر این صورت موجب آسیب رسیدن به سلامت جسمی آن‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استان هایی همانند خوزستان از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاصی برخوردار هستند و گاها گرد و غبار و بعضا دما و رطوبت بسیار بالا را تجربه می کنند که این افزایش دما با پشت سر گذاشتن نیمه دوم سال چند برابر می شود.

بر اساس این مطلب که از سوی منصور روزدار، رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: در استان هایی نظیر خوزستان از ساعت ۱۰ تا ۱۸ امکان فعالیت ورزشی در فضاهای آزاد ممکن نیست و فعالیت بدنی باید در این ساعات در اماکنی مدنظر قرار گیرد که سیستم تهویه مناسب دارند.

فعالیت بدنی و ورزشی در این بازه زمانی در فضای باز، بدن را با کم آبی و عوارض ناشی از آن روبرو خواهد کرد و برای سلامت افراد و ورزشکاران مضر خواهد بود.

در محیط های با دمای بالا باید لباس های خنک و نخی استفاده کرد و مصرف مایعات را مدنظر قرار داد؛ طبق قانون نیاز است که هر ۱۵ دقیقه ۱۵۰ سی سی آب مصرف شود و این مصرف آب باید قبل و بعد از تمرین وجود داشته باشد.

در استان هایی نظیر خوزستان یک تا ۲ ساعت تمرین برای افراد با ۳ کیلوگرم کاهش وزن همراه خواهد بود و نکته قابل تامل اینکه این سه کیلو وزن شامل مواد قندی و چربی نیستد و صرفا درصد کمی از آن را تشکیل می دهد عمده این کاهش وزن به دلیل کاهش آب بدن است.

به ورزشکاران توصیه می شود که مصرف مایعات قبل، حین و پس از فعالیت ورزشی را در دستور کار قرار دهند و از سالن های سرپوشیده با سیستم تهویه مناسب استفاده کنند، در عین حال باید در ساعات غروب آفتاب فعالیت ورزشی داشته باشند تا کمترین آسیب ورزشی به آن ها وارد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام