تبدیل قشم به قطب رویدادهای فرهنگی در مناطق آزاد/ سیاست‌های حمایتی از هنرمندان افزایش یابد


تبدیل قشم به قطب رویدادهای فرهنگی در مناطق آزاد/ سیاست‌های حمایتی از هنرمندان افزایش یابد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جزیره قشم با توجه به دارای ظرفیت های فرهنگی مذهبی بالایی است و تلاش می شود به قطب اصلی برگزاری برنامه ها و رویدادهای فرهنگی در میان مناطق آزاد تبدیل شود.

سید محمد هاشمی در سفر به قشم، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جوامع، مساله فرهنگ امروز مساله اصلی و پایه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور است و انتظارات در این حوزه از دولت مردمی بالاست.

هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای تولید محصولات فاخر و تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در دوران جدید مدیریتی است.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه تاکید کرد: باید استعدادهای جدید در حوزه های فرهنگی و هنری شناسایی و سیاست‌های حمایتی از فعالیت هنرمندان و فعالان حوزه های فرهنگی باید نسبت به گذشته ملموس تر شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی اظهار کرد: برای توسعه فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و باید سند تحول فرهنگی جزیره در آینده نزدیک آماده شود و شوراهای فرهنگی که به صورت موازی با شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده‌اند، باید کنار گذاشته شوند.

وی تصریح کرد: اهل بیت دارای قدمت تاریخی است که باید تقویت شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم هم در بخشی از این جلسه اظهار کرد: توسعه واقعی بدون توجه به مقوله‌های فرهنگی ممکن نیست و اگر ملتی دارای اصالت فرهنگی نباشد، توسعه در حوزه‌های دیگر نمی‌تواند پیشرفتی را نصیب آن کشور کند.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: برخی ناهنجاری های فرهنگی در ایران رخ می دهد که با شیطنت رسانه‌های بیگانه بزرگنمایی شده و به کل جامعه تعمیم داده می شود.

وی تاکید کرد: قشم هم از ایران جدا نیست و امکان دارد هرچند به ندرت ناهنجاری های فرهنگی در این جزیره توسط برخی افراد معلوم الحال به وقوع بپیوندد اما نباید فراموش کرد جزیره قشم از نظر پوشش و آداب و رسوم سنتی دارای فرهنگی غنی است که با معرفی بهتر آنها می توان به جذب گردشگر بیشتر کمک کرد.

در بخش دیگر از این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: قشم دارای ظرفیت های فرهنگی بی نظیری است که در برخی موارد مغفول مانده و برای شناسایی و تقویت این حوزه ها باید با برنامه ریزی دقیق اقدام کرد.

مهدی سلامتی هرمزی افزود: تاریخچه غنی و همجواری جزیره قشم با کشورهای مختلف می تواند به توسعه فرهنگی منطقه کمک کند.

سلامتی هرمزی در پایان گفت: قشم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه هنرهای نمایشی دارد و دبیرخانه دایمی تئاتر در این جزیره ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...