5 مسافر نوروزی در چادرهای مسافرتی اشکذر استان یزد بر اثر گاز گرفتگی مسموم شدند


5 مسافر نوروزی در چادرهای مسافرتی  اشکذر  استان یزد بر اثر گاز گرفتگی مسموم شدند

گروه استان‌ها - برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب در چادرهای مسافرتی، ‌پنج مسافر نوروزی در شهر یزد را دچار گازگرفتگی و مسمومیت براثرمنواکسیدکربن کرد.

به گزارش مشرق، احمد دهقان رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه هوای یزد در روزهای اخیر با کاهش دما روبرو بوده اظهار داشت: برخی از مسافران نوروزی که در چادرها اسکان دارند برای گرمایش خود از وسایل غیر استاندارد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این تجهیزات گرمایشی خطر زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد اظهار داشت: متاسفانه شب شنبه و بامداد امروز یکشنبه گزارش حادثه مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به اورژانس استان یزد اعلام شد.

رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه این حادثه در محل اسکان مسافران نوروزی پارک اشکی اشکذر رخ داد عنوان کرد: در این حادثه پنج نفر از مسافران نوروزی که سه نفر از آنها دختر بچه خردسال بودند دچار مسمومیت شدند.

دهقان با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی به سرعت برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام و خدمات لازم را به این افراد ارائه کردند گفت: با توجه به دمای هوا احتمال افزایش مسمومیت با مونوکسیدکربن در میان مسافران نوروزی به ویژه افرادی که در چادر یا خودرو استراحت می‌کنند و از پیک‌نیک یا ذغال برای گرمایش خود استفاده می‌کنند افزایش پیدا می‌کند.

وی خواستار توجه مسافران نوروزی به این موضوع شد و گفت: استفاده از چنین وسایلی برای گرمایش خطرات بسیاری به دنبال دارد و باید مسافران نوروزی از چنین اقداماتی خودداری کنند، چرا که شدت برای آنها خطرآفرین است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری