لوگوی نوروزی گوگل در استقبال سال 1401


لوگوی نوروزی گوگل در استقبال سال 1401

در آخرین روز سال 1400، لوگوی گوگل با طرح بهاری خود استقبال از نوروز ١4٠١ را نشان می‌دهد. لوگوی نوروزی گوگل برای کاربران ایرانی قابل مشاهده نیست یک روز مانده تا آغاز رسمی سال ١4٠١ شمسی، لوگوی گوگل برای مطابقت با جشن باستانی نوروز تغییر یافت. در این تغییر جدید، لوگوی موتور جستجوی گوگل با […]

لوگوی نوروزی گوگل برای کاربران ایرانی قابل مشاهده نیست

یک روز مانده تا آغاز رسمی سال ١۴٠١ شمسی، لوگوی گوگل برای مطابقت با جشن باستانی نوروز تغییر یافت. در این تغییر جدید، لوگوی موتور جستجوی گوگل با گل‌ها و زنبورهای کوچک و رنگارنگی شکل گرفته و حال و هوای بهاری دارد.

البته متاسقانه مثل سال‌های پیش، کاربران داخل ایران، نمی‌توانند این لوگو را مشاهده کنند و اما در میان فارسی زبانان دنیا برای کاربران کشورهایی مانند ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و ازبکستان قابل مشاهده است.

گوگل در بیانیه‌ای ضمن تغییر لوگوی خود، درباره جشن باستانی نوروز نوشت:

«نیمکره شمالی با چشم اندازهای سرد و بایر خداحافظی می‌کند و به برگ‌های جوانه زده و شکوفه‌های بهاری سلامی دوباره می‌کند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نوروز، اولین روز بهار و آغاز رسمی سال نو را جشن می‌گیرند و از فعالیت‌های بیرون از خانه لذت می‌برند.

نوروز یکی از قدیمی‌ترین تعطیلات جهان است و تاریخچه‌ای بسیار فاخر دارد که قدمت آن به بیش از 3000 سال می‌رسد. این جشن 13 روزه با اعتدال بهاری و عبور خورشید از خط استوا آغاز می‌شود و به طور گسترده نماد تولدی دوباره و تایید زندگی در هماهنگی با طبیعت است.

از جمله سنت‌های رایج این جشن باستانی می‌توان به نظافت خانه، دیدار با دوستان و همسایگان و تهیه غذاهای سنتی مانند دسرهای خاص، برنج و ماهی سرخ شده اشاره کرد. نوروز مبارک.»

بیشتر بدانید: جشن نوروز در جهان چگونه برگزار می‌شود؟

منابع: منیبان، دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی