استان سمنان در بهار 1400 چه لحظاتی را از سر گذراند؟


استان سمنان در بهار 1400 چه لحظاتی را از سر گذراند؟

سمنان- ایرنا- بهار سال 1400 در استان سمنان با تمام اتفاق‌ها و رویدادهای تلخ و شیرین سپری شد، از لحظات ناب و شیرین گرفته تا حوادث ناگواری که در آرشیو تجریه تک تک مردم استان ماندگار شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن حدود ۲ هزار واحد صنعتی از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است، اکنون که سال کهنه جایش را به سال نو داده است نگاهی گذرا و کوتاه به رویدادهای مهم استان سمنان در بهار ۱۴۰۰ داریم.

استان سمنان در بهار 1400 چه لحظاتی را از سر گذراند؟

فروردین

از جمله خبرهایی که نوروز ۱۴۰۰ مورد توجه شهروندان سمنانی قرار داشت بحث داغ کرونا بود که در آن روزها ابتلای ۲۶ هزار و ۵۴۳ نفر در استان سمنان از ابتدای شیوع در اسفند ۹۸ تا بهار ۱۴۰۰ ثبت شده بود و لبخندها را تبدیل به تلخند می‌کرد.

از رویدادهای مهم فروردین می‌توان به سفر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به منظور بازدید از چند شرکت دانش بنیان و افتتاح هفت طرح علمی و پژوهشی، و حضور در نشست شورای اداری، در قالب سفری یک روزه، به استان سمنان اشاره کرد که ساختمان کارگاهی رویش فناوری، مرکز رشد شماره ۲، مرکز نوآوری آب، انرژی و کشاورزی و مرکز نوآوری و فناوری های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی در پارک علم و فناوری استان سمنان واقع در شاهرود، آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدانی (FE-SEM) را در دانشگاه دامغان، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و ساختمان مرکز رشد فناوری پورسینا زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان از جمله طرح‌های افتتاحی بود.

افتتاح طرح های توسعه و احداث هم چنین اصلاح و بهینه سازی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان روز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و در نخستین هفته پویش "هر هفته_ الف_ ب_ ایران" در سال ۱۴۰۰ بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در فروردین ۱۴۰۰ بود.

دستگیری هفت مجرم اقتصادی در طرح نوروزی ۱۴۰۰ پلیس استان سمنان با کشف ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم از دیگر خبرهای خوش در مبارزه با اخلالگران بازار بود.

بازنشدن چتر هنگام پرش از ارتفاع و سقوط مرگبار یکی از مربیان چتربازی در شهرستان گرمسار و یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی اثر اختلافات خانوادگی در روستای بکران بخش مرکزی میامی از خبرهای فروردین ۱۴۰۰ بود.

از خبرهای ورزشی خوشایند در فروردین ۱۴۰۰ مربوط به گفته مجید خدابخش رییس هیات والیبال دامغان بود که گفت: اسماعیل محتشمی والیبالیست دامغانی از سوی سرمربی تیم والیبال نوجوانان به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شد.
و دیگر خبر خوش ورزشی مربوط به گفت و گوی خبرنگار ایرنا با حسن نبی زاده مسئول کمیته کشتی آلیش و کوراش استان سمنان بود که گفت: هادی سلیمی ، حامد سلیمی و محمد نبی زاده سه ورزشکار میامی به اردوی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شدند و برای آمادگی مهارتی به جمع ۳۵ ملی‌پوش کشور پیوستند.

راهیابی «فاطمه عاشوری» و «زینب کبریایی» از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی شهرستان دامغان به اولین اردوی استعدادیابی بوچیا برای انتخاب ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ و برگزاری نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشور با حضور ۷۴ بازیکن در شاهرود از خبرهای مهم ورزشی در فروردین ۱۴۰۰ بود.

استان سمنان در بهار 1400 چه لحظاتی را از سر گذراند؟ عنوان

اردیبهشت

از خبرهای خوش در اردیبشهت ۱۴۰۰ مربوط به اعلام واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا با اولویت سالمندان بود که لبخند را بعد از مدت بر لب سمنانی‌ها نشاند.

از دیگر خبرهای تلخ اردیبهشت که طاقت قلم را در نگارش تاب کرد مربوط به خبر مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی بود که گفت: پیکر بی‌جان «سید علی اصغر افضلی» دومین معدنچی محبوس در معدن زغال سنگ طزره، به فاصله سه ساعت و نیم نسبت به پیکر اولین معدنچی، پیدا شد.
منصور شریف افزود: پیکر بی جان افضلی پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه ریزش تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ طزره دامغان، به فاصله سه ساعت و نیم از دیگر معدنچی جان‌باخته یافت شد.

حادثه معدن زغال سنگ در حدود ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شدند.

از خبرهای تلخ اواخر اردیبهشت مربوط به به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان درباره برخورد یک دستگاه اتوبوس با گاردریل جاده در کیلومتر ۸۰ محور دامغان- سمنان بود که مصدومیت چهار نفر گزارش شده بود.

دستیابی تیم دختران استان سمنان به عنوان های برتر مسابقات قهرمانی کشور در رشته طناب زنی در سه رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۱۸ سال و بالای ۱۹ سال، برگزاری اردوی آمادگی و گزینشی تیم ملی بسکتبال نوجوانان پسر با حضور ۲۸ بازیکن از ۶ استان کشور به میزبانی هیات بسکتبال استان سمنان در سالن انقلاب دانشگاه صنعتی شاهرود، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در اردیبهشت ۱۴۰۰بود.

معرفی نفرات برتر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در بهار گذشته بود.

کشف ۲۵ تن جو دامی خارج از شبکه توزیع و ۳ تن و ۳۸۰ کیلوگرم روغن سویا قاچاق در استان سمنان، تردد شبانه و غیرمجاز جوان ۲۳ ساله در ایستگاه راه آهن دامغان و مرگش براثر برخورد با یک دیزل منفرد و کشف ۷۹۲ کیلوگرم تریاک، ۱۱۶ کیلوگرم هروئین و ۱۶ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه، با هدایت پلیس سمنان در یکی از مناطق کویری استان سیستان و بلوچستان، از دیگر رخدادهای مورد توجه استان سمنان در اردیبهشت سال گذشته محسوب می شود.

از خبرهای تکاندهنده اردیبهشت ۱۴۰۰ مربوط به حوزه انتظامی بود.

یکی از خبرها مربوط به گفته سرهنگ سیدرضا علوی فرمانده انتظامی دامغان بود که گفت: مرد ۵۹ ساله دامغانی که بوسیله تفنگ شکاری به دلایل نامعلوم مورد هدف قرار گرفته بود به علت شدت جراحات جان باخت و فرد قاتل نیز به منزل پدری خود گریخت و با همان سلاح شکاری به زندگی خود پایان داد و جان باخت و در خبری دیگر سرهنگ غلامحسین عرب فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت موجب مرگ در دم راکب ۲۰ ساله شد.
تصادف یک دستگاه پراید با تریلی در کیلومتر ۱۸ محور میامی به سبزوار با ۲ فوتی و یک مصدوم از دیگر خبرهای دلخراش بود.

استان سمنان در بهار 1400 چه لحظاتی را از سر گذراند؟

خرداد

از مهمترین رویدادهای بهار ۱۴۰۰ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که جمعه ۲۸ خرداد در تمام نقاط استان سمنان همزمان با کشور برگزار شد و مردم استان بار دیگر با حضور باشکوه خود با آرمان‌های انقلاب و امام راحل تجدید پیمان کردند و دعوت مقام معظم رهبری را لبیک گفتند. در این انتخابات شعبه های روستایی تا ساعت ۲۳ کار رای‌گیری از شهروندان را انجام دادند و روند رای گیری در شعب شهری تا ساعت ۲ بامداد جمعه تمدید شد.

طبق گفته دبیر ستاد انتخابات استان سمنان، بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان تا ساعت یک بامداد در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده بودند.

خارج شدن سه واگن از یک رام قطار باری در محدوده آرادان- سرخه از ریل به دلیل سیلاب در ساعت ١٨ و ١٠ دقیقه روز چهارشنبه حدفاصل ایستگاه های سرخدشت و لاهورد، از دیگر خبرهای مهم اجتماعی استان سمنان در خرداد سال گذشته بود.

از جمله خبرهای خوشایند برای دوستداران محیط زیست تولد اولین کُرّه گورخر بوم‌زاد در پارک ملی کویر استان همزمان با روز جهانی تنوع زیستی پس از ۱۱ ماه انتظار بود.

از خبرهای تلخ روزهای خرداد ۱۴۰۰ مربوط به ضرب و شتم قرق‌بانی در شرق استان سمنان بود که مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این باره گفت: ضارب قرق بان منابع طبیعی کالپوش در شهرستان میامی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و حال عمومی قرق‌بان نیز با اقدامات درمانی خوب است.
جعفر مرادی حقیقی ابراز داشت: بامداد روز گذشته "ولی نادری" قرق‌بان وظیفه‌شناس یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان در شهرستان میامی در هنگام انجام‌ وظیفه و دفاع از مراتع از سوی فرد متخلف به ضرب تبر بی‌هوش شده و پس از آن ضارب، این مامور یگان حفاظت را از ناحیه پا مجروح کرده و لاله گوش وی را نیز بریده بود که با تلاش پلیس کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و با هماهنگی قضایی روانه زندان شد.

سفر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به سمنان، بازدید سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور روز پنجشنبه ضمن سفر به سمنان از واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی این شهر، برگزاری مراسمی همزمان با پنجمین روز از هفته فرهنگی سمنان مراسمی به مناسبت کسب عنوان سمنان شهر خلاق سفال از سوی شهرداری این شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، برپایی تجمع مردم مومن و انقلابی شهر سمنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محوطه کانون فرهنگی جوانان بسیج در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۲:۰۰ ، از دیگر رخدادهای مهم استان سمنان در خرداد ۱۴۰۰ بود.

انتخاب اردشیر مطهری نماینده حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان با رای نمایندگان حوزه‌های انتخابیه چهارگانه استان در مجلس یازدهم به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان و ریزش معدن نمک در کیلومتر ۲۵ آزادراه گرمسار به قم با ۲ کشته از دیگر خبرهای خرداد ۱۴۰۰ بود.

راهیابی حسین بینائیان و محمود باقرنژاد ۲ ورزشکار دامغانی به اردوی تیم ملی پاراتیراندازی در رشته تپانچه بادی ، با اعلام رسمی کمیته استعدادیابی فدراسیون تیراندازی کشور از دیگر خبرهای خوش بود.
افتتاح خانه اسکواش سمنان در مجموعه ورزشی شهید چمران این شهر با حضور مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون این رشته ورزشی و جمعی از مسئولان استانی و افتتاح مرکز شماره سه استعدادیابی تنیس روی میز کشور در سمنان با حضور مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون این رشته. از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در خرداد ۱۴۰۰بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام