تولید دانش‌بنیان حلقه مفقوده در اقتصاد کشور/ فقر و بیکاری با تحول در تولید از بین می‌رود


تولید دانش‌بنیان حلقه مفقوده در اقتصاد کشور/ فقر و بیکاری با تحول در تولید از بین می‌رود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تولید دانش‌بنیان را حلقه مفقوده در اقتصاد کشور خواند و گفت: توجه به طرح‌های دانش‌بنیان کمک موثری به چرخه تولید در کشور می‌کند و بسترسازی برای اشتغال را رونق بخشد.

فداحسین مالکی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا پیرامون نامگذاری سال 1401 بعنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تولید دانش‌بنیان حلقه مفقوده در اقتصاد کشور بود که در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی افزود: حضرت آقا با اعلام شعار سال و حمایت از تولید دانش‌بنیان، به دانشمندان و نخبگان کشور ارزش دادند و علیرغم اینکه چند سالی از فعالیت مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور می‌گذرد، با این شعار انگیزه‌ای را برای جوانان کشور و نخبگان به وجود می‌آورند و نگاه سخت و زمختی که نسبت به تولید دانش‌بنیان وجود دارد هم اصلاح می‌شود.

مالکی با بیان اینکه شعار سال مسیر را برای دولت و مجلس مشخص کرد، تصریح کرد: باید برای رونق تولید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم زیرا در دنیای جدید استفاده و به‌کارگیری روش‌های تولید تغییر کرده است و باید از علم روز استفاده کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: توجه به طرح‌های دانش‌بنیان می‌تواند کمک موثری به چرخه تولید در کشور کند و بسترسازی برای اشتغال را رونق ببخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در سال‌های گذشته در حوزه اشتغال کندی‌های زیادی در کشور داشتیم و به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسیدیم زیرا نگاه‌ها نگاه درستی نبود و سطحی بود اما استفاده و توجه به تولید دانش‌بنیان می‌تواند انقلابی در تولید و اشتغال به وجود آورد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰هزار کارخانه تولیدی غیرفعال در کشور داریم، گفت: با طرح شعار سال به نظر می‌رسد توفیق بیشتری برای راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل در کشور داشته باشیم و واحدهای تولیدی که به هر دلیل تعطیل شده‌اند دوباره به چرخه تولید برمی‌گردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به علت فاصله گرفتن و کم‌توجهی به تولید داخلی، نگاه‌ها بیشتر حول محور موضوعات سیاست خارجی بود که موجب شد فقر در جامعه بیشتر شود.

مالکی افزود: طبیعی است توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر زیادی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد و با تحول در تولید دانش‌بنیان که رهبر انقلاب تبیین فرمودند اشتغالزایی رونق می‌گیرد و زندگی مردم تامین می‌شود که در نتیجه آن فقر و بیکاری کاهش و در نهایت این پدیده‌های زشت از مملکت رخت بر می‌بندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!