خط تولید پژو در پاکستان افتتاح شد، فرصت از دست رفته خودروسازی ایران


خط تولید پژو در پاکستان افتتاح شد، فرصت از دست رفته خودروسازی ایران

ایران خودرو و پژو همکاری‌های خود را از سال‌ها پیش آغاز کردند و در طول چند دهه همکاری، شاهد عرضه محصولات مختلفی از برند پژو به بازار ایران بودیم. بسیاری از محصولات پژو زمینه ساز تولید خودروهای ملی...

ایران خودرو و پژو همکاری‌های خود را از سال‌ها پیش آغاز کردند و در طول چند دهه همکاری، شاهد عرضه محصولات مختلفی از برند پژو به بازار ایران بودیم. بسیاری از محصولات پژو زمینه ساز تولید خودروهای ملی ایران شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به سمند (پژو 405)، رانا (پژو 206) و تارا (پژو 301) اشاره کرد. با این حال همکاری ایران خودرو و پژو در قالب شرکت ایکاپ چندان موفق نبود تا امروز شرکت فرانسوی کشور همسایه ما یعنی پاکستان را برای مونتاژ اتومبیل‌های خود انتخاب کند.

پژو در پاکستان با لاکی موتورز همکاری خواهد کرد، شرکتی محلی که طی پنج دهه اخیر در بازار خودرو پاکستان فعال بوده است. علاوه بر خط تولید، هشت نمایندگی پژو نیز در شهرهای اسلام آباد، لاهور، سیالکوت، فیصل آباد و گجرانوالا آغاز به کار کرده‌اند. تنها محصول حال حاضر پژو برای پاکستان، نسل جدید پژو 2008 است و امکان دارد در آینده نسخه الکتریکی این کراس‌اوور کامپکت نیز به بازار این کشور عرضه شود.

لیندا جکسون، مدیرعامل پژو گفت: این اولین باری است که یک خودروی اروپایی در پاکستان مونتاژ می‌شود و ما از همکاری با لاکی موتورز برای حمایت از اشتغال، بومی‌سازی و صنعت خودروسازی محلی در این کشور هیجان‌زده هستیم. بین‌المللی‌سازی یک تمرکز کلیدی برای پژو است، زیرا رشد فروش شاسی‌بلندها در پاکستان، یک فرصت عالی برای ما محسوب می‌شود. دولت پاکستان در حال تدوین برنامه‌هایی برای افزایش تولید خودروهای برقی است و همکاری دوجانبه پژو و لاکی موتورز به تقویت این برنامه کمک خواهد کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !