کیفیت و کمیت خدمات گردشگری گیلان زیر ذره بین نظارت و بازرسی قرار گرفت


کیفیت و کمیت خدمات گردشگری گیلان زیر ذره بین نظارت و بازرسی قرار گرفت

رشت – ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : بازرسی و نظارت از خدمات گردشگری با آغاز تعطیلات نوروزی شدت یافته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۵۰۰ نفر از کارشناسان دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی کیفیت،کمیت و نرخ خدمات گردشگری را تا پایان تعطیلات نوروزی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت : ۰۹۶۲۹ شماره تلفنی از ستاد هماهنگی خدمات سفر است که هم جاذبه های گردشگری کشور را معرفی می کند و هم گردشگران می توانند نظرات و پیشنهادات و همچنین شکایات خود را ثبت نمایند.

معاون گردشگری گیلان همچنین از گردشگران نوروزی که به گیلان سفر کرده اند خواست در صورت مشاهده تخلف در ارائه خدمات گردشگری استان با شماره ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ تماس بگیرند.

آذرپور اضافه کرد: دستور العمل اجرایی با عنوان ساماندهی سفر ایمن با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه ابلاغ شده که رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی برای سال جدید مورد تاکید است.

آذرپور با بیان اینکه معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده و کمک به کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده از کرونا اهداف برنامه های نوروزی امسال است افزود: ۱۰ کمیته با ۳۷ عضو و محورهایی چون بهداشتی، امنیتی، انتظامی، تنظیم بازار، شکایات شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر تاسیسات گردشگری همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای استفاده در مواقع اضطرار به صورت آماده باش درآمده اند تا سفر آرامی و ایمنی برای گردشگران نوروزی استان رقم بخورد.

در نوروزسال گذشته یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۲۸ خودرو با برآورد پنج میلیون و ۱۰۶ هزار گردشگر به گیلان سفر کردند که ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی اقامت گزیدند .
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری مهیای میزبانی از میهمانان نوروزی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس