شعار سال با هم‌افزایی وزارتخانه‌های اقتصادی و آموزشی محقق می‌شود


شعار سال با هم‌افزایی وزارتخانه‌های اقتصادی و آموزشی محقق می‌شود

شیراز-ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» گفت: برای تحقق شعار سال، وزارتخانه‌های صنعتی و آموزشی باید به هم نزدیک شوند و هم‌افزایی داشته باشند.

بنا بر مطلب ارسالی روز دوشنبه دفتر نماینده شیراز و زرقان در مجلس، علیرضا پاک فطرت افزود: در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر موسسات علمی، پژوهشی، فنی و مهارتی می‌توانند در فرآیند مذکور نقش‌آفرینی داشته باشد.

پاک فطرت با اشاره به اهمیت جذب و بکارگیری نخبگان، پژوهشگران و فناوران ایرانی در کشور گفت: جوانان با استعداد و با علم و اندوخته‌های خوبی در کشور داریم که همانند سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا امکان بکارگیری و جذب آن‌ها وجود دارد که در زمینه نیازمند فعال شدن بخش خصوصی در اقتصاد ملی هستیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه نخبگان هر کشور در رونق اقتصادی کشورشان نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: دنیا از سال‌های قبل به این سمت و سو رفته‌ است و با بکارگیری ظرفیت نخبگان در موضوعات اقتصادی در رابطه با ارزش افزوده بالا در تولید و همچنین در افزایش ناخالصی ملی نیز کشورشان را مراحل خوبی از پیشرفت و توسعه رسانده‌اند.
پاکفطرت در بخش دیگری از سخنان خود، عید نوروز را به ملت بزرگ ایران، مردم فارس و مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان تبریک گفت و اظهار داشت: یاد می‌کنیم از شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای سلامت و مدافعان حرم و امید داریم در سال جدید مانند این شهیدان بتوانیم آن راه و مسیر ارزشی را ادامه دهیم و با پیروی از مقام معظم رهبری به اهداف عالی نظام دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته همواره موضوع تولید، اقتصاد و اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: در این سال جدید که با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است امیدواریم تا بتوانیم رونق تولید و ایجاد اشتغال را داشته باشیم.
پاک فطرت با تاکید بر اینکه بایستی این شعار را عملیاتی کنیم، افزود: در تولید باید علم را به ثروت تبدیل کنیم چراکه جایگاه علمی کشور ایران به ویژه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آن از نظر علمی در رتبه‌های بسیار خوبی در دنیا قرار دارد اما مشکل ما این است که هنوز نتوانستیم مانند دیگر کشورها و شرکت‌های برند این علم را به ثروت تبدیل کنیم تا در تولید نیز سریع‌تر به بهره‌برداری‌های لازم برسیم.
وی با اشاره به اهمیت شکوفایی اقتصادی در ایجاد اشتغال جوانان، بیان داشت: در سال جاری رشد هشت درصدی در موضوع اقتصاد هدف‌گذاری شده است اما متاسفانه در دنیا بوی جنگ می‌آید و این ابرقدرت‌های ظالم نیز دولت‌ها و ملت‌ها را به جان هم انداخته‌اند که امیدواریم جمهوری اسلامی با درایت بتواند مشکلات اقتصادی خود را به ویژه در رابطه با ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های جدی جوانان است را حل کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت آموزش در اقتصاد جهانی، گفت: در قرن جدید که امسال، سال اول آن است، امیدواریم که در دنیا در بحث اشتغال و اقتصاد برای مردم حرف برای گفتن داشته باشیم باید به موضوعات آموزشی و همچنین پرورش دانش‌آموزان هم توجه بسیار جدی داشته باشیم.
پاک فطرت اضافه کرد: اگر بخواهیم کشور را خودکفا کنیم باید در تولید علم و آموزش و پرورش نیروی انسانی اهمیت قائل شویم.
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید در موضوع بودجه به سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان نیز توجه ویژه داشته باشد، گفت: کشورهای موفق به آموزش توجه کردند و اگر بخواهیم در موضوع تولید با دنیا رقابت کنیم و محصول با کیفیت تولید و عرضه کنیم بایستی در آموزش نیز برنامه جدی داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های همدل، و با تبریک ویژه به خانواده‌های معظم شهیدان و همچنین جانبازان، ایثارگران و خدمتگزاران ملت در میدان‌های مختلفِ علم، سلامت، امنیت و مقاومت، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!