پردازنده گلکسی S22 FE قرار است همه را سورپرایز کند


پردازنده گلکسی S22 FE قرار است همه را سورپرایز کند

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ظاهرا پردازنده گلکسی S22 FE با سایر اعضای خانواده S22 مشترک نخواهد بود؛ چرا که سامسونگ قصد استفاده از یک تراشه جدید را در این گوشی دارد. هیچ وقت برای صحبت از گوشی رده بالای بعدی سامسونگ زود نیست؛ حتی اگر مدت زیادی از معرفی مدل قبلی نگذشته باشد. به تازگی، یک افشاگر چینی (It’s... نوشته پردازنده گلکسی S22 FE قرار...

ظاهرا پردازنده گلکسی S22 FE با سایر اعضای خانواده S22 مشترک نخواهد بود؛ چرا که سامسونگ قصد استفاده از یک تراشه جدید را در این گوشی دارد.

هیچ وقت برای صحبت از گوشی رده بالای بعدی سامسونگ زود نیست؛ حتی اگر مدت زیادی از معرفی مدل قبلی نگذشته باشد. به تازگی، یک افشاگر چینی (It’s fat)، اطلاعاتی را از گلکسی S22 FE و به طور خاص، پردازنده آن فاش کرده است.

سامسونگ، گلکسی اس 21 اف ای را با چند ماه تاخیر، در ابتدای سال 2022 معرفی کرد؛ گوشی رده بالایی که اشتراکات زیادی با گلکسی اس 21 دارد، از جمله تراشه 5 نانومتری!

پیش‌تر هم سامسونگ در پرچمدار اقتصادی خود، از تراشه مشترک با پرچمداران اصلی استفاده کرده بود؛ اما حالا می‌خواهد به این رسم دو ساله پایان دهد.

به ادعای It’s fat، کمپانی کره‌ای روی گوشی جدیدی مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 کار می‌کند. این، قدرتمندترین چیپست مدیاتک است و از بسیاری جهات، می‌تواند با اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 رقابت کند که در گوشی‌های سری گلکسی اس 22 به‌کارگیری شدند.

افشاگر چینی، از وجود باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی هم در این گوشی مرموز خبر داده است. البته او مطمئن نیست که نام دستگاه، گلکسی ای 53 پرو خواهد بود یا گلکسی اس 22 اف ای؛ اما از آنجایی که سامسونگ هیچ‌وقت یک مدل پرو از Galaxy A5x عرضه نکرده؛ گوشی مورد اشاره باید گلکسی S22 FE باشد.

پردازنده گلکسی S22 FE قرار است همه را سورپرایز کندپردازنده گلکسی S22 FE قرار است همه را سورپرایز کند

اخیرا ردمی کی 50 پرو به عنوان نخستین گوشی مجهز به دایمنسیتی 9000 معرفی شد و هنوز امتحان خود را پس نداده است. اما نتایج بنچمارک این تراشه، امیدبخش بوده؛ تا جایی که حتی در برخی موارد، سریع‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 1، اگزینوس 2200 و چیپ Tensor گوگل نشان داده است.

البته اگر واقعا گلکسی S22 FE از پردازنده جدید مدیاتک قدرت بگیرد؛ این محدود به نسخه‌های قابل فروش در اروپا، خاورمیانه و چند منطقه دیگر خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه‌های چینی و آمریکایی از همان اسنپدراگون استفاده کنند.

احتمالا کاربران نیز دایمنسیتی 9000 را به اگزینوس 2200 ترجیح می‌دهند. تراشه جدید سامسونگ، اصلا سرعت کمی ندارد؛ اما چندان بهتر از نسل پیشین‌ نیست و وجود پردازنده گرافیکی ساخت AMD هم نتوانسته جادو کند.

بعید نیست مدل FE، صفحه نمایش هم‌اندازه با گلکسی S22، یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی جدید و حتی شاید یک دوربین سلفی ارتقایافته داشته باشد. به هر حال از یک گوشی رده بالا در سال 2022، انتظار کمتر از این هم نمی‌رود.

منبع :phonearena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس