علائم هشداری که نشان می‌دهد مجاز به سفرهای نوروزی نیستیم


گر احساس بیماری می‌کنید حتی اگر در طی 90 روز گذشته مبتلا به کووید19 شده باشید و یا واکسیناسیون کامل داشته باشید، نباید به سفر بروید.

سفر همواره به عنوان یکی از رفتارهای پرخطر در هنگام بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا شناخته می‌شود؛ موضوعی که اکنون پس از گذر از امواج مختلف بیماری و تزریق واکسن کووید۱۹ برای سال جدید در حال شکل‌گیری است، اما در چه صورت مجاز به سفر رفتن نیستیم؟

به گزارش ایسنا، سفر رفتن در شرایط کرونایی ذیل مجاز نیست:

_ اگر احساس بیماری می‌کنید حتی اگر در طی ۹۰ روز گذشته مبتلا به کووید۱۹ شده باشید و یا واکسیناسیون کامل داشته باشید، نباید به سفر بروید.

_اگر تست کووید مثبت دارید تا زمانی که ۱۰ روز از تاریخ تست یا شروع علائم نگذشته باشد، سفر نکنید.

_ اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید۱۹ بوده‌اید و به شما توصیه شده که قرنطینه شوید. بنابراین تا زمانی که حداقل ۵ روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید.

_ بهتر است که اگر مجبور شدید که در فاصله بین ۶ تا ۱۰ روز پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا سفر کنید، در هنگام حضور در کنار دیگران از ماسک‌های مناسب استفاده کنید.

بنا بر اعلام دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در صورت اجبار به سفر از خود و اطرافیان محافظت کنید و توصیه‌های ذیل را جدی بگیرید:

_ توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید. توصیه‌های بهداشتی خاص مرتبط با مقصد خود را بشناسید و رعایت کنید.

_ کودکان، خصوصاً اطفال زیر ۲ سال و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید با جدیت بیشتری از ماسک‌های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته استفاده کنند.

_ افرادی که دچار نقص ایمنی باشند، به دلیل احتمال ابتلا به موارد شدیدتر کووید۱۹، باید با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. استفاده از ماسک‌های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته اکیداً توصیه می‌شود.

_ در طول دوران سفر، همه مسافرین باید خود ارزیابی از نظر علائم مشکوک به کووید۱۹ را انجام دهند. در صورت بروز علائم، سریعاً جداسازی انجام شده و با مراکز درمانی تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس