غذای ماهی قرمز برای زنده ماندن چیست ؟


غذای ماهی قرمز برای زنده ماندن چیست ؟

آیا میدانید غذای ماهی قرمز چیست ؟ ماهی قرمز برای زنده ماندن به چه غذایی نیاز دارد .

غذای ماهی قرمز چیست؟

استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین عید نوروز از جمله سنت های ایرانیان، از قدیم تا به الان می باشد. اما در گذشته به دلیل بزرگ بودن خانه ها و وجود حوض در حیاط منازل، مردم ماهی های قرمز را در طول سال درون حوض ها می انداختند و از این رو به این نوع ماهی ها، ماهی حوضی نیز گفته می شود. از آنجا که حوض ها دارای آب راکد می باشند، بنابراین این حوض ها مرکز تجمع حشرات بوده و در نتیجه تخم های آنها، یک منبع مناسب تغذیه برای ماهی قرمز محسوب می شود.

غذای ماهی قرمز برای زنده ماندن چیست ؟

بهترین غذای ماهی قرمز

تکه‌های ماهی : تکه‌های ماهی محبوب‌ترین غذا برای تمام ماهی‌ها است و برای همه مدل ماهی تنگ و آکواریوم مناسب است. قرص ماهی : این مدل از غذا را می‌توانید به دیواره‌ی تنگ یا آکواریوم بچسبانید تا ماهی‌ها به مرور از آن تغذیه کنند. غذای طبیعی : غذای طبیعی بهترین روش تغذیه برای ماهی‌های آکواریومی است.

غذای ماهی قرمز برای زنده ماندن چیست ؟

تغذیه مناسب ماهی

تغذیه مناسب ماهی؛ تنها یکبار در روز و یا یک روز در میان به ماهی گلی غذا داده و از غذای مخصوص گیاهی و حیوانی استفاده نمایید، در صورتی که ماهی غذای خود را در عرض ۵ دقیقه نخورد باید آن را از روی سطح ظرف خارج نمایید.

در صورت فراموش کردن غذای ماهی گلی در یک یا دو روز، نباید نگرانی بابت آن داشته باشید، زیرا این نوع ماهی ها تا یک هفته بدون غذا دوام می آورند.

دادن غذای زیاد به این ماهیها می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی شدید شده و حتی پرخوری آنها می تواند موجب مرگ ماهی شود، بنابراین نباید بیش ازحد مجاز به این ماهیها غذا بدهید.

غذای ماهی قرمز برای زنده ماندن چیست ؟

نکات مهم برای زنده ماندن ماهی قرمز

در صورت هر گونه تغییراتی در ظاهر و رفتار ماهی های قرمز باید با دامپزشک مشورت نمایید.

مواظب مشکلات انگلی همچون بیماری سفیدک در این نوع ماهی ها باشید.

از دست زدن کودکان و افرادی که دارای سابقه حساسیت و آلرژی به ماهی هستند، جلوگیری شود.

در صورت دست زدن به ماهی، حتما دست های خود را با آب و صابون خوب بشویید.

در صورت ترک خانه و رفتن به مسافرت، ماهی ها را در داخل رودخانه و مکان های محصور مجاز و مشخص شده رها کنید و یا اینکه به اقوام و آشنایانتان بسپارید و نیز می توانید تحویل آکواریوم دار ها دهید.

تغذیه سالم ماهی قرمز

ماهی‌ آکواریومی منظور موجود زنده‌ای است که از جلبک‌ها، سبزیجات و گیاهان آبزی تغذیه کرده . تعداد کمی از ماهی‌ها دهان ریزی دارند و باید از پولک‌ها و میکروگرانول‌ها، یا به طو کل منابع غذای طبیعی، تغذیه کنند. ماهی‌های بزرگی که دهان بزرگی دارند و می‌توانند غذا را از سطح آب جمع کنند بهتر است با چیپس و چوب ماهی تغذیه شوند. ولی ماهی‌هایی که در قسمت‌های پایینی تنگ یا آکواریوم هستند بهتر است با پولک یا قرص تغذیه شوند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد