رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400


رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400

استقلال تنها تیم فوتبال در فصل 1401-1400 است که تا اکنون در بازی‌های سپری شده، شکستی را متحمل نشده و در صورت حفظ این رکورد تا پایان فصل عملکرد جالب توجهی را از خود به‌جا خواهد گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"، 23 هفته از بازی‌های لیگ برتر سپری شده و استقلال تنها تیمی است که شکست نداشته. از سویی با 8 گل خورده در این تعداد بازی، صاحب بهترین خط دفاعی مسابقات است. برخی تصور می‌کردند با جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از جمع آبی‌ها و حضور آنها در تیم ملوان، صلابت استقلال در فاز دفاعی به چالش کشیده می‌شود اما استقلال در حساس‌ترین بازی و در جدال با رقیب دیرینه هم به روند شکست ناپذیری خود ادامه داد تا نشان دهد در فصلی که به دنبال قهرمانی لیگ برتر است؛ می‌خواهد تنها تیم بدون شکست مسابقات باشد.

رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400

اما جالب است بدانید این رکورد در دیگر لیگ‌ها هم از سوی تیمی ثبت نشده است. در لیگ یک البته تا پیش از برگزاری هفته بیست و دوم ملوانی‌ها شکستی در کارنامه نداشتند و همان‌طور که استقلال در لیگ برتر بدون شکست پیش می‌رفت آنها هم باختی را در بازی‌ها تجربه نکرده بودند اما شاگردان مازیار زارع در هفته بیست و دوم و در جدال با پارس جنوبی در شهر جم، یک بر صفر شکست خوردند تا روند شکست ناپذیری آنها به پایان برسد.

رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400

در لیگ 2 و در گروه الف و ب هم هیچ تیمی بدون شکست نیست. در گروه الف کمترین شکست را تیم شهید اورکی اسلامشهر پشت سر گذاشته است. 2 شکست در جریان 17 مسابقه. در گروه ب هم کمترین شکست را تیم ون پارس نقش جهان متحمل شده است که در 17 دیدار دو باخت را تجربه کرده است. به واقع در بین تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف کشور در فصل 1401- 1400 استقلال تنها تیمی است که شکست نخورده و در صورتی‌که این روند را تا پایان مسابقات حفظ کند؛ یک رکورد جاودانه را از خود به‌جا خواهد گذاشت؛ یک فصل بدون شکست. نکته جالب اینکه استقلال در حالی برای ثبت این رکورد تلاش می‌کند که در خیلی از بازی‌های این فصل با 3 مدافع بازی کرد. شیوه‌ای که در ایران خیلی با اقبال مواجه نمی‌شود و تصور می‌شود این شیوه در دفاع آسیب پذیر است در حالی‌که در اصل، با بازگشت وینگ‌بک‌ها به دفاع، سیستم منعطفی است و در دفاع تیم مدافع پرتعداد‌تر می‌شود. همان‌طور که در حمله با پیشروی وینگ‌بک‌ها با تعداد نفرات بیشتری نسبت به سایر سیستم‌ها، حمله خواهد کرد.

رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400
رکورد جاودانه آبی‌ها؛/ آمار؛ استقلال تیم دو منظوره فصل 1401-1400

نکته جالب توجه در مورد عملکرد استقلال در این فصل؛ همان‌طور که در فاز دفاع تیم خوبی بوده در فاز حمله هم یکی از بهترین‌هاست. این موضوع کمتر در سال‌های اخیر در لیگ برتر مشاهده شده؛ معمولا تیمی که در فاز دفاعی خوب است در حمله جز بهترین‌ها نیست و یا تیمی که در فاز حمله خوب است؛ گل‌های زیادی را هم دریافت کرده است. اما استقلال در فصلی که در فاز دفاعی بهترین بوده در فاز حمله هم بعد از پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته است. پرسپولیس 34 گل زده و تعداد گل‌های زده استقلال نسبت به بهترین تیم در فاز تهاجمی تنها یک گل کمتر است. یعنی استقلال تا به این جای کار 33 گل زده است و توامان هم توانسته در فاز دفاعی خوب باشد و هم در فاز تهاجمی و قطعا به همین دلیل است که با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی به‌شمار می‌رود.

بردهای اقتصادی نقدی بود که به سبک بازی استقلال در فصل جاری می‌شد اما فرهاد مجیدی درصدد مقابله بر نیامد و با ادامه شیوه‌ای که برای آبی‌ها طراحی کرده بود؛ این فصل به‌همراه تیمش مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر به‌حساب می‌آید و در آخرین بازی انجام شده در دربی هم از استقلال بازی خوبی دیدیم و هم از پرسپولیس و این سبک از بازی، آن‌هم در جدال با رقیب دیرینه، موید این بود استقلال همان‌طور که در فاز دفاعی تیم خوبی است در فاز حمله هم یک تیم خوب به‌شمار می‌رود و آمار هم این موضوع را تایید می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه