معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!


معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

بهترین فیلم های جیسون استاتهام چه هستند؟ جیسون استاتهام یکی از مطرح‌ترین بازیگران هالیوود به حساب می‌آید که بیشتر طرفداران سینما او را به خاطر فیلم‌های اکشن و رزمی جذابش می‌شناسند.

جیسون استاتهام از سال 1998 کار خود را در عرصه بازیگری با فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت آغاز کرد و خیلی زود توانست توانایی‌های خود را به‌عنوان یک بازیگر عالی ثابت کند.

طی این مطلب قصد داریم برترین فیلم های جیسون استاتهام را به شما مخاطبان عزیز دلگرم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

ترانسپورتر (The Transporter) جزو بهترین فیلم های جیسون استاتهام است که در سال 2002 اکران شد. کری یوئن و لویی لتریر کارگردانان این فیلم بودند. داستان این فیلم توسط لوک بسون نوشته شد. بسون همراه با استیون چسمن به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.فیلم ترانسپورتر با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و بازی عالی جیسون استاتهام توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها مواجه شود. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیسون استاتهام، شو کی، مت شولز و فرانسوا برلیند اشاره کرد.خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فرانک مارتین یک سرباز سابق ارتش است که مهارت‌های زیادی دارد. او که یک مامور انتقال است و ماموریت می‌گیرد تا یک بسته را تحویل بدهد. او هیچوقت بسته‌هایی را که انتقال می‌دهد باز نمی‌کند، اما این‌بار کنجکاو می‌شود و بسته را باز می‌کند و می‌بیند که یک انسان در آن است و این‌گونه درگیر یکسری مسائل می‌شود.

فیلم کرانک (Crank) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جیسون استاتهام را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده مارک نولدین و برایان تیلور قرار داشت. مایکل دیویس، تام رزنبرگ، مایکل اوهن، گری لوکچسی، دیوید رابین، اسکیپ ویلیامسن و ریچارد رایت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به یک آدمکش حرفه‌ای به نام جو چلیوس است که یک نوع سم چینی به بدنش تزریق می‌شود. کار این نوع سم این‌گونه است که بدن فرد را به شکل آرام آرام به حالت کما می‌برد و برای جلوگیری از تأثیر این سم باید بسیار تحرک کند. او به دنبال ریکی ورونا یا همانی که به دستورش سم تزریق شد می‌گردد و به عنوان تلافی برادر او را پس از قطع کردن دستش می‌کشد.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

رستگاری:

یک کهنه سرباز بریتانیایی به نام جویی جونز (با بازی استاتهام) که در افغانستان حضور داشته حالا تحت تعقیب پلیس انگلستان است. دلیل فراری بودن او کشتن پنج شهروند عادی افغانستانی توسط او است؛ ۵ نفری که او به بهانه کشته شدن پنج دوستش توسط طالبان به قتل رسانده.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

مسابقه مرگ:

روایت فیلم مسابقه مرگ در سال ۲۰۱۲ می‌گذرد؛ شرایط اقتصادی آمریکا باعث ایجاد زندان‌های خصوصی ویژه‌ای شده که از طریق پخش برنامه‌های خاص به درآمدزایی می‌پردازند. از جمله این برنامه‌ها مسابقات اتوموبیل‌رانی مرگباری است که در یک مسیر بسته بین زندانیان برگزار می‌شود و هر زندانی که بتواند ۵ مسابقه را ببرد از زندان آزاد خواهد شد. در واقع این مسابقات شبیه نوعی مسابقات گلادیاتوری مدرن است.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

گاوصندوق یک فیلم اکشن به کارگردانی بوآز یاکین است که سال ۲۰۱۲ تولید شده. یاکین کارگردانی آثاری چون فیلم سینمایی مجازاتگر ساخته سال ۱۹۸۹ را در کارنامه دارد.داستان گاوصندوق درباره افسری پلیسی به نام لوک رایت است که به دلایلی باید از یک دختر کوچک دربرابر خلافکاران روسی و چینی و پلیس‌های فاسد آمریکایی مراقبت کند.

جبهه خودی را گری فلدر کارگردانی کرده و در سال ۲۰۱۳ شاهد اکران این اثر سینمایی بودیم. در جبهه خودی یک عضو سابق اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا با خانواده‌اش به یک شهر کوچک مهاجرت می‌کند اما چیزی نمی‌گذرد که با یک موادفروش محلی درگیر می‌شود.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

مجموعه بی‌مصرف‌ها سال ۲۰۱۰ با اکران اولین فیلم این مجموعه آغاز به کار کرد. این اثر را سیلوستر استالونه کارگردانی کرد و خود نقش اصلی و رهبر گروه را در فیلم ایفا کرد.بی‌مصرف‌ها یک گروه حرفه‌ای از سربازان اجیرشده هستند که برای مقابله با یک ژنرال دیکتاتور در آمریکای جنوبی به این منطقه سفر می‌کنند. بی‌مصرف‌ها از رهبر گروه (با بازی استالونه) که راهبردهای اصلی جنگی را تنظیم می‌کند و سایر نیروهای حرفه‌ای تشکیل شده که هر کدام در یک بخش مشخص تخصص دارند. از جمله آن‌ها لی کریسمس است با بازی استاتهام که در کار با چاقو خبره است و از اعضای مرکزی و کلیدی گروه به حساب می‌آید.

از دیگر همکاری‌های بازیگر بریتانیایی و سایمون وست می‌توان به فیلم سینمایی مکانیک اشاره کرد. این اثر اکشن بازسازی فیلمی است به همین نام ساخته سال ۱۹۷۲ که توسط مایکل وینر کارگردانی شده بود و بازیگرانی چون چارلز برانسون و یان-مایکل وینسنت را در خدمت خود داشت.استاتهام در این فیلم نقش آرتور ییشاپ را ایفا می‌کند؛ یک قاتل حرفه‌ای که در صحنه‌سازی قتل‌هایی که انجام می‌شود مهارت ویژه‌ای دارد. او قتل‌های برنامه‌ریزی شده را تصادف، خودکشی یا درگیری با دزدان و جنایتکاران خرده‌پا جلوه می‌دهد.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

هابز و شاو تنها فیلمی است که جیسون استاتهام در سال ۲۰۱۹ روی پرده دارد. این فیلم چهارمین فیلم از مجموعه است که با حضور این بازیگر همراه بوده. داستان فیلم همکاری و همراهی میان لوک هابز و رقیب قدیمی‌ او دکارد شاو برای مبارزه با خلافکاری به نام بریکستون را روایت می‌کند.

فیلم سینمایی «جاسوس» ساخته سال ۲۰۱۵ به کارگردانی و نویسندگی پال فیگ در میان مجموعه آثار جیسون استاتهام بالاترین امتیاز را از منتقدان گرفته است. این فیلم سینمایی که یک کمدی جاسوسی است برای اولین‌بار امکان درخشش جدی‌تر را به استاتهام در نقشی می‌دهد که جنبه‌های شوخ‌طبعانه دارد و بسیاری از منتقدان باور دارند که این بازیگر بریتانیایی به خوبی از عهده ایفای چنین نقشی برآمده است.جاسوس داستان یک عملیات برای نفوذ به جهان دلال‌های اسلحه برای پیش‌گیری از یک فاجعه جهانی را تعریف می‌کند و استاتهام در آن نقش یک مامور سیا را دارد.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

فیلم سینمایی کسب‌وکار ایتالیایی را اف. گری گری در سال ۲۰۰۳ کارگردانی کرد و جیسون استاتهام در کنار بازیگرانی چون مارک والبرگ، شارلیز ترون و ادوارد نورتون از جمله عوامل این اثر سینمایی بودند.کسب‌وکار ایتالیایی که یک اثر جنایی است بازسازی فیلمی است به همین نام ساخته پیتر کالینسن در سال ۱۹۶۹. این فیلم سینمایی درباره گروهی است که در واکنش به خیانت یکی از اعضای پیشینش، یک سرقت بزرگ طلا را ترتیب می‌بیند.

دزدی بانک یک فیلم جنایی است ساخته سال ۲۰۰۸ و به کارگردانی راجر دونالدسون. فیلم داستان واقعی سرقت از لویدز بانک را دست‌مایه کار خود قرار داده است.استاتهام در فیلم سینمایی دزدی بانک نقش یک گاراژدار را ایفا می‌کند که بخاطر مشکلات مالی پیشنهاد حضور در سرقت صندوق امانات یک بانک را می‌پذیرد.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

خشم مردانه (Wrath of Man) یکی از بهترین فیلم های جیسون استاتهام در ژانر اکشن محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده گای ریچی قرار داشت. ایوان اتکینسون و بیل بلوک نیز تهیه‌کنندگان فیلم خشم مردانه بودند.خلاصه داستان فیلم خشم مردانه بدین شرح است: این فیلم داستان مردی مرموز را دنبال می‌کند که در یک شرکت حمل پول کار می‌کند و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس‌آنجلس جابه‌جا کند.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!

قاپ‌زنی (Snatch) نیز جزو بهترین فیلم های جیسون استاتهام به‌حساب می‌آید که در سال 2000 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم جنایی و کمدی برعهده گای ریچی قرار داشت. متیو وان نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان از زبان مردی روایت می‌شود که در یک باند مافیایی فعالیت دارد. او برای خریدن یک کاروان از عده‌ای خانه به دوش باعث می‌شود که اتفاق بدی برای گروه مافیایی رخ بدهد.

سریع و خشن: خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم بعد از حوادث فیلم قبلی جریان دارد. پس از سرنگونی اوون شاو و گروهش، دومینیک تورتو و دسته‌اش پس از دریافت حکم آزادی در حال تجربه یک زندگی معمولی هستند؛ اما برادر بزرگ‌تر اوون با نام دکارد شاو به دنبال دومینیک و گرفتن انتقام است. پس از اینکه گروه متوجه کشته شدن هان می‌شود، بار دیگر جمع می‌شوند تا فردی را که یکی از اعضای گروه آن‌ها را به قتل رسانده پیدا کنند.

معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته