سال 1401 مرکز دفن زباله غرب استان تهران ساماندهی می شود


سال 1401 مرکز دفن زباله غرب استان تهران ساماندهی می شود

تهران - ایرنا - رئیس محیط زیست شهرستان ملارد گفت: سال 1401 مرکز دفن زباله غرب استان تهران با نظارت بیشتری روبرو خواهد بود و ساماندهی می شود.

به گزارش ایرنا، مهناز مدیران روز سه شنبه با تشریح اقدامات زیست محیطی شهرستان ملارد در سال ۱‪ گفت : تعداد ۱۵۴۴ مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان توسط کارشناسان و یگان حفاظت این اداره طی سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی افزود: این پایش‌ها منجر به شناسایی ۵۱ واحد جدید، صدور ۲۱۰ اخطاریه برای واحدهای متخلف و پلمب یک واحد آلاینده و غیر مجاز شد.

مدیران به وجود قطب‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت : با افزایش روز افزون جمعیت در منطقه لزوم نظارت و اهمیت بیشتری به موضوعات محیط زیستی می طلبد.

وی افزود: تعداد ۸۴ مورد خوداظهاری ارائه شده از سوی واحدهای مشمول خوداظهاری و ۳۹ مورد نمونه برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی وآب های سطحی و همچنین نمونه برداری پسماندها، از دیگر این اقدامات بود.

مدیریان گفت: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی به عنوان نماد اقتصاد و رونق تولید ملی هستند که با هدف ساماندهی صنایع ایجاد شده اند، رسیدگی و بهبود وضعیت زیست محیطی شهرک صنعتی صفادشت به عنوان یکی از پتانسیل های ویژه این شهرستان در بخش صنعت و توسعه، طی سال ۱۴۰۰ در دستور کار محیط زیست بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی صفادشت فاقد تصفیه خانه فاضلاب مرکزی است، پیگیری تجهیز این شهرک به تصفیه خانه فاضلاب مرکزی از اولویت های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.


وی اضافه کرد: کلیه واحدهای صنعتی که فعالیت تولیدی آنها منجر به تولید فاضلاب می شود، ملزم به مدیریت پساب های خروجی و استاندارد سازی آن مطابق با استانداردهای ملاک عمل محیط زیست هستند و در این راستا درسال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ مورد بهره برداری سیستم تصفیه فاضلاب درشهرستان صورت پذیرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟