مسافران از تردد در جاده‌های شهرستان گرمی اجتناب کنند/ راه 150 روستا همچنان مسدود است


مسافران از تردد در جاده‌های شهرستان گرمی اجتناب کنند/ راه 150 روستا همچنان مسدود است

اردبیل- ایرنا- فرماندار شهرستان گرمی از تداوم بارش برف و به خصوص کولاک شدید در بخش وسیعی از این منطقه خبر داد و از اهالی و مسافران نوروزی منطقه خواست تا از تردد در جاده‌های شهرستان گرمی اجتناب کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حسین مولایی در جریان بازدید میدانی از مسیرهای ارتباطی منتهی به بخش مرزی موران شهرستان گرمی گفت: به دلیل بروز پدید کولاک شدید و بارش برف در شهرستان گرمی و به خصوص منطقه موران، جاده‌های منطقه دوباره مسدود شده است.

وی با غیرممکن خواندن تردد در برخی مسیرهای روستایی منطقه موران بیان کرد: در پی شدت کولاک، متاسفانه ۸۰ درصد جاده‌هایی که با تلاش شبانه روزی نیروهای اداره راهداری طی دیشب و امروز بازگشایی شده بود، دوباره پوشیده از برف شده و تردد خودروها دچار مشکل جدی شده است.

فرماندار گرمی همچنین از مسدود بودن راه ارتباطی بیش از ۱۵۰ روستای این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: اهالی و به خصوص مسافران نوروزی منطقه موران با توجه به بالا بودن حجم بارش برف و شدت کولاک، از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیرهای ارتباطی این منطقه خودداری کنند.

وی از همه اهالی و شهروندان و مسافران خواست تا در صورت ضرورت انجام سفر، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کرده و با بررسی آخرین وضعیت هواشناسی اقدام به تردد کنند.

به گزارش ایرنا، بارش برف در این موقع از سال که همزمان با ورود انبوه مسافران نوروزی آغاز شده، موجب توقف بسیاری از خودروها در جاده‌های شهرستان شده و بیشتر مسافران در مکان‌های از پیش تعیین شده اسکان یافته‌اند و نیروهای امدادی و خدماتی و نیز ستاد بحران شهرستان با تلاش شبانه روزی سعی در بازگشایی مسیرها دارند.

بنا به اعلام اهالی ساکن در شهر گرمی، وضعیت معابر شهر کوهستانی گرمی نیز وخیم بوده و تردد در خیابان‌های شهر بدون زنجیر چرخ غیرممکن گزارش شده است.

شهرداری گرمی در پی بارش برف توام با کولاک شدید طی شبانه روز گذشته با استفاده از کلیه نیروهای خود نسبت به برفروبی و نمک پاشی معابر سطح شهر و همچنین کمک به مسافران و شهروندان اقدام کرده که خدمات رسانی آنها همچنان ادامه دارد.

امروز برای رسیدگی به وضعیت بارش سنگین برف ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمی با حضور مدیران استانی مرتبط برگزار و در خصوص اقدامات لازم برای برفروبی و بازگشایی مسیرهای ارتباطی و امدادرسانی به مردم تصمیم گیری شد.

فیروز فرهانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی در این جلسه با اشاره به مشاهده مشکلات مردم با حضور میدانی در سطح شهر و مناطقی درگیر با بارش شدید برف گفت: مسئولان باید نسبت به متناسب‌سازی و تهیه تجهیزات راهداری و مدیریت حوادث غیرمترقبه شهرستان اقدامات لازم را انجام داده آمادگی کامل برای بارش پیش‌بینی شده طی روزهای آینده را داشته باشند.

وی از نماینده شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا به لحاظ کوهستانی بودن منطقه برای تخصیص اعتبار لازم به منظور تهیه ماشین آلات مخصوص برفروبی پیگیری جدی انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی همچنین اظهار کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و پیرو دستورات رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در پی بارش‌های اخیر خواستار رصد و گزارش از نحوه ارائه خدمات توسط مسئولان مربوطه است و هرگونه کم‌کاری در این زمینه با اقدامات قانونی رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اکنون راه ارتباطی ۱۵۰ روستای گرمی و انگوت مسدود است که با تلاش راهداران تا عصر فردا بازگشایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه