سفر به زرین دشت و چشمه‌های آب معدنی+عکس


سفر به زرین دشت و چشمه‌های آب معدنی+عکس

روستای زرین دشت از توابع شهرستان فیروزکوه، در 40 کیلومتری جنوب آن قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زرین دشت از توابع شهرستان فیروزکوه و در استان تهران واقع شده است. روستای سرسبز و بکر زرین دشت بهترین انتخاب برای رهایی از هیاهو و آلودگی پایتخت است. همچنین عبور رودخانه حبله رود زیبایی‌های زرین دشت را دوچندان کرده است.

روستای زرین دشت از توابع فیروزکوه است که به دلیل موقعیت بسیار خوب اقلیمی و وجود باغات، چشمه‌ها و کوهستان بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. جالب است بدانید که بسیاری از ساکنان اطراف فیروزکوه و تهران در روز‌های گرم تابستان و بهار برای رهایی از آلودگی و تفریح به این روستا سفر می‌کنند که فاصله اش تا تهران تنها ۱۲۰ کیلومتر است. روستای زرین دشت در ۴۰ کیلومتری فیروزکوه واقع شده است و افراد و علاقه‌مندان به طبیعت و گردش می‌توانند با سفر به این روستا از طبیعت بکر و دیدنی آن دیدن کرده و لذت ببرند. یکی از جاذبه‌های زیبای این روستا رودخانه‌ای به نام حبله رود می‌باشد که عبور آن از درون روستا جذابیت آن را چندین برابر کرده است.

چگونه به روستای زرین دشت برویم؟

اگر قصد حرکت از تهران به سمت زرین دشت را دارید می توانید از سمت شرق تهران به سمت پردیس و رودهن و دماوند حرکت کنید و بعد از گذر از جابان و سربندان در جاده فیروزکوه با توجه به تابلوی راهنما از مسیر فرعی وارد جاده زرین دشت و روستای زرین دشت شوید.

جاذبه های دیدنی روستای زرین دشت

چشمه آب معدنی خمده

چشمه‌های آب معدنی یکی از جاذبه‌های گردشگری زرین دشت محسوب می‌شوند. چشمه آب معدنی خمده از چشمه‌های معروف زرین دشت است. آب زلالی که از دل کوه خارج می‌شود در استخری طبیعی جمع شده و به چشمه آب معدنی خمده تبدیل شده است. بومیان منطقه معتقدند آب این چشمه درمانی برای بیماری‌های مفصلی و پوستی است. برای بازدید از چشمه باید خود را به روستای خمده برسانید. خمده در فاصله ۱۶ کیلومتری از زرین دشت واقع شده است. بهترین زمان سفر و استفاده از چشمه آب معدنی خمده فصل بهار و تابستان است.

سفر به زرین دشت و چشمه‌های آب معدنی+عکس

چشمه آب معدنی دریابک

یکی دیگر از چشمه‌های روستای زرین دشت چشمه آب معدنی دریابک است که این چشمه از دل کوه می‌جوشد. چشمه آب معدنی دریابک در روستای آتشان واقع شده است که در فاصله‌ی ۸ کیلومتری از روستای زرین دشت قرار دارد. در اطراف این چشمه طبیعت بکر و بی نظیری خواهید دید که این باغ‌ها توسط آب چشمه دریابک آب یاری شده و فضای دل انگیزی را ایجاد کرده است. اگر برای خواص درمانی به دنبال آبی گوارا می‌باشید جالب است بدانید که آب چشمه دریابک همان چیزی است که شما به دنبالش می‌گردید.

رودخانه حبله رود

رودخانه حبله رود یکی دیگر از جاذبه‌های روستای زرین دشت است که بسیاری از گردشگران به خاطر دیدن این رودخانه به روستای زرین دشت سفر می‌کنند. رودخانه زیبای حبله رود طولی در حدود ۲۴۰ کیلومتر داشته و در مسیر خود از روستا‌های انزها، آتشان، مزداران و ... عبور می‌کند که به سبب آن مناظر و جنگل‌های طبیعی و بسیار زیبا و چشمنوازی پدید آمده است. حبله رود از رود‌های کوچکی مانند گورسفید، نمرود، ساواشی، دلی چای، آب کبوتر دره و… پدید آمده است که همگی آن‌ها به رودخانه حبله رود می‌ریزند. این رودخانه در انتهای مسیر خود به رودخانه گلو می‌پیوندد که در ۴۶ کیلومتری گرمسار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس