صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان


صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان

آزمون آیلتس یک آزمون تعیین سطح دانش زبانی شماست که عمدتا افراد با قصد کار و تحصیل در خارج از کشور در این آزمون شرکت می نمایند. در ادامه ی این مطلب سعی بر این است هر آنچه که در مورد بدست آوردن این مدرک به شما کمک می کند را در اختیارتان قرار دهیم.

مدرک زبان بین المللی آیلتس IELTS چیست؟

یکی از معتبرترین و با ارزشمدترین مدارک بین المللی زبان انگلیسی, مدرک آیلتس است که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا تقریبا در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران با قیمت تقریبی 220 دلار برگزار می شود . این آزمون در دو سطح آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می شود.آزمون آیلتس دارای چهار اسکیل رایتینگ Writing , ریدینگ Reading , اسپیکینگ Speaking و لیسنینگ Listening است که نمره ی هر کدام از این بخشها از صفر تا نه محاسبه شده و همچنین در انتها نمره ی این چهار اسکیل با هم جمع شده و تقسیم بر چهار شده و یک نمره ی اورال در کارنامه ثبت می شود .

سوالات متداول داوطلبان درباره ی آزمون آیلتس چیست ؟

آیا آیلتس تاریخ انقضا دارد ؟ آیا آیلتس نمره منفی دارد؟ آیا ایلتس محدودیت سنی دارد ؟ آیا ایلتس سخت است ؟ آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟ آیا آزمون آیلتس آنلاین برگزار می شود؟ از کجا آیلتس بگیریم ؟ برای آیلتس چه کتاب هایی بخوانیم؟

از کجا آیلتس بگیریم؟

در ایران برای ثبت نام در آزمون آیلتس شما می توانید از طریق مراکزی شامل آیلتس تهران , ایرسافام , موسسه ی دین و دانش و موسسه ی پروشات اقدام کنید که تمامی این سنترها نمایندگی مرکزIDP استرالیا در ایران هستند که در استانهای مختلف ایران این آزمون بصورت هفتگی برگزار می شود . موسسه ی بریتیش کانسیل British Council که یکی دیگر از موسسه های برگزار کننده ی آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک است متاسفانه در ایران هیچ نمایندگی ندارد و برای برگزاری آزمون آیلتس با این سنتر شما باید در یکی از کشورهای اطراف نظیر ترکیه , ارمنستان و یا امارات این آزمون را رزرو کنید و در همان کشور برگزار کنید .

صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان

نحوه ی اجرای آزمون آیلتس چگونه است؟

نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود. البته نمرهٔ قبولی برای این آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و 6.5 به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند و نمره ی آیلتس جنرال بسته به پرونده ی مهاجرتی شما می تواند اثرات متفاوتی را در روند پرونده ی شما داشته باشد.همانطور که پیشتر اشاره شد, آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) تشکیل شده‌است. در بین قسمت های مختلف امتحان هیچ وقت استراحتی وجود ندارد و تنها زمان جمع کردن برگه ها در حد پنج دقیقه وقت استراحت وجود دارد.

نحوه ی زمان بندی آزمون آیلتس به شرح زیر است:

کل این آزمون 3 ساعت است که با احتساب بخش اسپیکینگ این زمان به 3:15 افزایش می یابد ولی در نظر داشته باشید که بخش گفتاری یا اسپیکینگ یک روز قبل یا یک روز بعد از بخش نوشتاری انجام می شود . Academic Reading: 60 min. Academic Writing: 60 min. Listening: 40 min. Speaking: 11 – 14 min. General Training Reading: 60 min. General Training Writing: 60 min

روند اجرای آزمون آیلتس به چه ترتیبی است؟

در تمام دنیا آزمون آیلتس روند یکسان و استانداردی دارد که در روز امتحان شما ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. در بخش Writing و Reading شما این امکان را دارید که از قسمت های مختلف سوالات شروع به پاسخگویی کنید. تاریخ و ساعت برگزاری بخش Speaking تقریباً 10 روز قبل از امتحان به شرکت کنندگان اعلام می‌شود. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله‌ای از امتحان کتبی ندارند.

صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان

نتایج امتحان حدود ده تا پانزده روز بعد از طریق اس ام اس و ایمیل به داوطلبان اعلام میشود . و چنانچه شما از نتایج خود در هر بخش اعتراضی دارید می توانید با احتساب هزینه ایی جدا , اعتراض خود را ثبت کنید که این اعتراض توسط خود مرکز اصلی در استرالیا بررسی می شود و توسط اگزمینر دیگری اسکیل شما تصحیح می شود اگر این اعتراض به جا باشد و نمره ایی به اسکیل شما افزوده شود هزینه ی واریزیتان برای اعتراض به شما برگردانده می شود و در غیر اینصورت خیر.برای دریافت اصل کارنامه ی خود همچنین می توانید به صورت رایگان از دفاتر برگزار کننده ی آیلتس مدرک خود را بخواهید .

انواع آزمون آیلتس

امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک آیلتس یا Academic مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. اما آزمون جنرال یا General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.

همانطور که گفته شد، در امتحان IELTS، مهارت های Writing،Reading،Listening و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شوند. بخش های Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به روش کاملا مشابهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه‌ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت می‌کنند. مسئولیت نوع آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام، به نوع امتحان مورد نظرتان توجه کامل کنید.

آزمون کامپیوتری آیلتس

همچنین قابل ذکر است که آیلتس کامپیوتری هم در ایران برگزار می شود که باید مستقیما برای انجام این تست به مرکز برگزار کننده آزمون بروید و آزمون را در آنجا برگزار کنید . که پیشنهاد ما به شما این است اگر سرعت تایپ بالایی دارید به این آزمون کامپیوتری فکر کنید چرا که در مرحله ی رایتینگ شما ناچارید که بدون هیچ قلم و کاغذی از کامپیوتر و صفحه کلید برای نوشتن استفاده کنید .

آیا آزمون آیلتس تاریخ انقضا دارد ؟

از زمان صدور کارنامه ی آیلتس شما به مدت دو سال فرصت دارید برای هدف خود از این مدرک استفاده کنید و بعد از دو سال این مدرک فاقد اعبار است و شما مجبور هستید که مجدد در آزمون آیلتس شرکت کنید.

آیا آیلتس محدودیت سنی دارد ؟

آزمون آیلتس هیچ محدودیت سنی ندارد و شما می توانید با هر مدرک دانشگاهی و یا بدون آن و با هر سطح سوادی برای محک زدن دانش زبانی خود , در این آزمون شرکت کنید.

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم ؟

همانطور که می دانید برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره ی بالا باید از دانش زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشید چرا که این آزمون چهار مهارت شما را محک زده و در انتها نمره ی اورالی به شما اعلام می کند, پس علاوه بر آموختن تکنیک های این آزمون شما باید هر چه بیشتر زبان جنرال خود را تقویت کنید . بر طبق تجربه ایی که من به عنوان یک داوطلب با این آزمون داشتم یوتیوب بهترین و با ارزش ترین مرجعی است که بعد از تقویت زبان عمومی خود می توانید به صورت رایگان از آن برای بالاتر بردن سطح دانش زبانی خود استفاده کنید . نیتیو اسپیکرهای زیادی در این سایت با ارزش در حال آموزش دادن تمام زیر و بم های این آزمون هستند که شما می توانید کاملا رایگان از کانالهای آنها بهره مند شوید .

صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان

برای آیلتس چه کتابهایی بخوانیم؟

در بازار ایران کتابهای بسیار مفیدی برای تقویت زبان عمومی وجود دارد از جمله سری کتابهای توتال و صدها جلد کتابهای با ارزش دیگر اما بعد از همه ی اینها مجموعه ی شانزده عددی سری کتابهای کمبریج می تواند کمک بسزایی در بالاتر بردن مهارت های شما در تکنیک های آیلتس کند .از جمله منابع ارزشمند دیگر می توان به

کتاب‌های Mindset For IELTS از انتشارات کمبریج کتاب Oxford Word Skills کتاب Kaplan IELTS 2009-2010 کتاب Listening for IELTS کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS کتاب های آیلتس کمبریج ۱ تا 16 کتاب Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs کتاب Get ready for IELTS Listening کتاب New insight into IELTS کتاب جذاب Essential Grammar in Use کتاب Get Ready for IELTS Speaking کتاب Essential Words for the IELTS کتاب Complete IELTS Bands کتاب Objective IELTS Intermediate کتاب Objective IELTS Advanced

کافی است در یوتیوب هر کدام از اسکیل ها را جستجو کنید و به منابع بی نظیر و رایگان آن دست پیدا کنید .

Fastrack IELTS IELTS Advantage Academic English Help Adam’s English Lessons · engVid IELTS DAILY English with Emma

آزمون ماک آیلتس چیست؟

به دلیل اینکه این روزها هزینه ی آزمون آیلتس به صورت صعودی در حال افزایش است ( تقریبا شش ملیون و دویست هزار تومان ) پس پیشنهاد ما به شما این است که قبل از رزور این آزمون و شرکت در آن , با مراکز برگزار کننده ی ماک آیلتس , چند ماک را بدهید و اگر در این ماک ها نمره ی دلخواه خود را بدست آوردید سپس اقدام به شرکت در آزمون اصلی کنید .

برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر زمان نیاز است ؟

جواب دادن به این سوال تماما بستگی به دانش زبان عمومی شما دارد . اگر جزع آن افرادی هستید که با زبان انگلیسی زیاد سر و کار دارید و سطح زبان خوبی دارید , برای کسب نمره ی 7 تا 7.5 شما نیازمند سه تا چهار ماه زمان هستید تا بتوانید تکنیک های این آزمون را فرا بگیرید , تکرار و تمرین کنید و سپس ازمون را بدهید اما اگر زبان عمومی در سطح پایینی داشته باشید از طریق انفجاری و با روزی ده ساعت تکرار و تمرین به مدت یک سال شما می توانید نمره ی هفت تا هفت و نیم را به راحتی کسب کنید . انگیزه و برنامه ریزی می تواند بیشترین کمک را به شما کند .

یک نمونه کارنامه ی آیلتس

صفر تا صد مدرک آیلتس IELTS و سوالات متداول داوطلبان

سخن آخر

این روزها منابع و مراکز زیادی وجود دارد که بصورت شعارگونه به شما می گویند مدرک آیلتس فقط در کمتر از سی روز . مراقب این افراد سود جو باشید چرا که جای هیچ گونه تقلبی در این آزمون بین المللی وجود ندارد .همچنین شعارهایی مانند انگلیسی در خواب , اموزش انگلیسی با ورزش و این گونه شعارهای تبلیغاتی را فراموش کنید و برای بهتر کردن چهار اسکیل خود فقط از منابع یوتیوب ( مانند تد شو, بی بی سی ) و اساتید دلسوز آیلتس بهره مند شوید . فراموش نکنید برای موفقیت در هر هدفی باید روی هدف خود متمرکز شوید و اجازه ندهید تمرکز شما را چیزی بر هم بزند . با برنامه ریزی صحیح می توانید به راحتی از عهده ی این آزمون بر آیید .


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا