خراسان جنوبی نوروز امسال میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج است


خراسان جنوبی نوروز امسال میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج است

بیرجند - ایرنا - رییس هیات شطرنج خراسان جنوبی گفت: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران پنجم تا دهم فروردین امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیرجند برگزار می‌شود.

محمد خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران در چهار جدول ریتد آزاد و زیر ۱۸ سال همراه با بلیتس ریتد و مسابقه تیمی سیامی به روش سوئیسی با حضور بیش از ۳۱۵ شطرنج باز داخلی و خارجی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین هماهنگی‌های انجام شده ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران در سه سالن هتل سپهر بیرجند با رعایت دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد ‌شد.

رییس هیات شطرنج خراسان جنوبی اظهار داشت: افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها ساعت هشت صبح پنجم فروردین برگزار و مسابقات از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

وی افزود: بعد از پنج سال که مسابقات شطرنج جام خاوران به میزبانی بیرجند برگزار شد، نخستین بار در روزهای آغازین سال جدید اولین دوره بین‌المللی این مسابقات برگزار می‌شود.

خسروی با بیان اینکه شطرنج بازانی با پرچم کشورهای دانمارک، عراق و افغانستان در این رقابت‌ها حضور دارند گفت: استانداری خراسان جنوبی برای برگزاری این دوره از مسابقات ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین کرده است.

وی عنوان کرد: این رقابت‌ها در چهار جدول A با حضور شطرنج‌بازان با رنکینگ بالای ۲ هزار، جدول B با حضور شطرنج‌بازان با رنکینگ زیر ۱۸۰۰، جدول پسران زیر ۱۶ سال و جدول دختران زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود.

رییس هیات شطرنج خراسان جنوبی با بیان اینکه جایزه این مسابقات ۱۱۱ میلیون تومان است ادامه داد: شطرنج‌بازان خراسان جنوبی در ۲ جدول A و B در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

مسابقات شطرنج جام خاوران از پنج سال قبل هر سال بین روزهای پنجم تا دهم فروردین به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود و از سه سال قبل قرار بود این رقابت‌ها به شکل بین‌المللی برگزار شود که با شیوع ویروس کرونا عملی نشد تا اینکه با تدابیر ستاد کرونا از یک ماه قبل تصمیم بر برگزاری این مسابقات به شکل بین‌المللی گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس