تکمیل طرح توسعه آستان امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) در سال 1401/ کمک دومیلیارد تومانی به محرومین


 تکمیل طرح توسعه آستان امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) در سال 1401/ کمک دومیلیارد تومانی به محرومین

مزینانی با اشاره به طرح‌های عمرانی و برنامه‌های آینده آستان عینعلی و زینعلی(ع) گفت: بنا داریم با تکمیل طرح جامع توسعه شامل ساخت حرم مطهر و شبستان‌های زیارتی، بوستان کتاب این آستان تا پنج سال آینده طبق فرمایش رهبری، به قطب فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) واقع در منطقه پونک در شمال غرب تهران یکی از امامزادگان واجب‌التعظیم است که امروز علاوه بر یک مکان زیارتی به محلی برای ارائه خدمات درمانی، ورزشی و تربیتی نیز تبدیل شده است.

بنای این امااین امامزاده در سال ۱۳۳۷ به دستور ناصر فرمانفرما به شیوه سایر مکان های مذهبی ساخته شد و در وسط حیاط بزرگ و زیبای این امامزاده درختان چنار کهن و قطوری دیده می شود.ضریح این امامزاده در سال ۱۳۷6 بازسازی شده است و در سال ۱۳۸۰ ضریح جدید اثر ابوالحسنی میبدی جایگزین حرم چوبی و مشبٌک چهار ضلعی (جعفری) گردیده است.

«مهدی مزینانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) واقع در منطقه پونک تهران در سال 1401 اظهار کرد: به مناسبت نوروز 1401 طرح «آرامش بهاری» در امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین اجرا می شود و در قالب این طرح در خیمه های معرفت جشن های نوروزی برای کودکان و نوجوانان همراه با پاسخ به سوالات و مشاوره برای بزرگسالان برگزار می شود.

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) واقع در منطقه پونک بیان کرد: در ایام نوروز زیارت عاشورا هر روز صبح در این امامزاده واجب التعظیم قرائت می شود و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و نمایشگاه آرامش بهاری در جوار این امامزاده برپا می شود.

تکمیل طرح جامع توسعه

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی و برنامه‌های آینده این آستان مقدس گفت: بنا داریم با تکمیل طرح جامع توسعه شامل ساخت حرم مطهر و شبستان‌های زیارتی، بوستان کتاب، پل معلق گردشکری و اتصال بوستان نهج البلاغه به این امامزاده ، آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) را تا پنج سال آینده طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بر اساس سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و با کمک خیرین،به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و اجتماعی استان تهران تبدیل کنیم.

مزینانی خاطر نشان کرد: فاز اول طرح جامع این آستان در سال 1400 شامل باشگاه ورزشی،شورای حل اختلاف و درمانگاه آماده و افتتاح شد و بنا داریم در سال 1401 حرم مطهر با وسعت 1900 زیربنا تکمیل و افتتاح شود.

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) واقع در منطقه پونک با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی که در این آستان ارائه می‌شود،گفت: این امامزاده در بخش‌های گوناگون در حال ارائه خدمات به مردم و زائرین است و با راه اندازی مرکز مشاوره، سلامتکده طب سنتی، شورای حل اختلاف، برگزاری کلاس‌های آموزشی، قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و اقدامات خیریه و محرومیت زدایی محل مراجعه مردم گردیده است.

فعالیت سلامتکده طب سنتی

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در سلامتکده طب سنتی این آستان گفت: در این سلامتکده که با استقبال مردم و زائرین روبرو است،15 پزشک مستقر و فعالیت دارند و با مجوز وزارت بهداشت و درمان به صورت تخصصی به مردم ارایه خدمت می نمایند و روزانه 400 مراجعه کننده به این سلامتکده سنتی مراجعه می کنند و توانستیم به منظور تهیه گیاهان دارویی برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار هم اشتغال فراهم کنیم.

مزینانی با اشاره به فعالیت های دارالقرآن آستان مقدس امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) تصریح کرد: بیش از 450 قرآن آموز در این دارالقرآن مشغول به آموزش هستند و قرآن آموزان در جزءهای یک،دو،سه مشغول حفظ قرآن هستند و بنا داریم تا حفظ 15 دوره های حفظ برگزار کنیم.

حمایت معیشتی از ۳۰۰ خانواده محروم/ افزایش حمایت ها در سال جدید

وی به خدمات ارایه شده از سوی آستان مقدس عینعلی و زینعلی(ع) به محرومین و اقشار بی بضاعت گفت: 300 خانواده محروم تحت پوشش این آستان است و سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان کمک به اقشار محروم انجام شد و هزینه درمان و داروی 120 بیمار پرداخت گردید، امسال پیش بینی می کنیم که کمک رسانی به اقشار محروم افزایش 50درصدی داشته باشد.

مزینانی ابراز کرد: پس از شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم که به خانواده های محروم در محورهای دارویی از طریق درمانگاه خیریه امامزاده و نیز خدمات معیشتی ارایه کردیم و در همین راستا در سالهای 99و 1400 در9 مرحله سبدهای معیشتی میان اقشار محروم توزیع نمودیم و برای دانش آموزان محروم تبلت برای بهره مندی از آموزش های مجازی خریداری شد.

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) واقع در پونک به همکاری این آستان مقدس با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اشاره و اضافه کرد: به صورت طب سنتی، ترک اعتیاد افراد معتاد را دنبال می کنیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری هایمان را به صورت تخصصی و حرفه ای در این زمینه گسترش داده ایم.

امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی

وی به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: هدف از امضای و اجرای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه برای گسترش و تعمیق مفاهیم مرتبط با سلامت، حکمت و معنویت در حوزه علوم پزشکی، طراحی و اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و نشست‌های تخصصی و بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت اخذ مجوز ثبت، تولید و تجاری سازی داروهای طب سنتی بوده است.

توزیع غذای گرم میان کودکان کار

وی حمایت از کودکان کار را یکی دیگر از رویکردهای فعالیتی این آستان مقدس نام برد و گفت: توزیع غذای گرم میان کودکان کار به همت گروه جهادی ساجدین به صورت هفتگی انجام می شود و سال گذشته تهیه اسباب بازی برای کودکان کار و ایجاد مرکز آموزشی برای آنها مورد توجه قرار گرفت،که این رویکرد امسال هم با قوت بیشتر دنبال می شود.

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان/ ضیافت افطار ۸۰۰ نفری در ۳۰شب

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) به برنامه های ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس اشاره و تصریح کرد: بنا داریم برنامه «سی شب،سی افطار» را برگزار کنیم وهرشب به 800 نفر افطاری بدهیم،ضمن اینکه بنا داریم در شب 20 ماه مبارک رمضان برای یک هزار یتیم افطاری برپا کنیم. همچنین مناجات خوانی،جز خوانی قرآن کریم از برنامه های ماه مبارک رمضان این آستان مقدس است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق