اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از مسکو در پاسخ به اقدام مشابه واشنگتن


اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از مسکو در پاسخ به اقدام مشابه واشنگتن

روسیه در واکنش به اخراج روس‌ها از نمایندگی دیپلماتیک در سازمان ملل، اسامی دیپلمات‌های اخراجی از روسیه را به سفیر آمریکا در مسکو تحویل داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز دیپلمات ارشد نمایندگی آمریکا در مسکو که به وزارت خارجه احضار شده بود، یادداشتی حاوی فهرست کارکنان دیپلماتیک آمریکایی که در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس از نمایندگی دائم روسیه و دبیرخانه سازمان ملل اخراج می‌شوند را دریافت کرد. قاطعانه به طرف آمریکایی گفته شد که هرگونه اقدام خصمانه واشنگتن علیه مسکو با پاسخ قاطع و کافی مواجه خواهد شد.»

آمریکا و متحدانش ماه گذشته و در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دور جدیدی از اخراج دیپلماتیک کارکنان روسی را آغاز کردند. در پی این تصمیم، حدود ۱۲ دیپلمات روسی به بهانه مشارکت در عملیات‌های جاسوسی از کار اخراج شدند.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در اواخر ماه گذشته اعلام کرد که به ۱۲ کارمند هئیت روسیه دستور داده شده تا ۷ مارس (۱۶ اسفند) آمریکا را ترک کنند. پیش از آن نیز سرگئی ترپلکوف، دیپلمات رده دوم روسیه در واشنگتن از کار برکنار شده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اقدام متقابل امروز مسکو گفت که سفارت این کشور «مرکز ارتباط» بین دو کشور است و واشنگتن نمی‌خواهد آن را بسته ببیند.

پیش از این، معاون وزیر امور خارجه روسیه روابط مسکو - واشنگتن را در حال فروپاشی توصیف و تاکید کرده بود که قطع روابط دو جانبه بستگی به تصمیم واشنگتن دارد. این گسست دیپلماتیک در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و ده‌ها کشور اروپایی بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده اند که اقتصاد، صنعت فضایی، موسسات مالی و مشاغل را در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید