55 هزار بازدید از کاخ گلستان در 5 روز


55 هزار بازدید از کاخ گلستان در 5 روز

به گزارش «دنیای سفر»، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: از روز پنجشنبه، 26 اسفندماه 1400 تا اول فروردین ماه امسال، 54 هزار و 893 بازدید در این مجموعه ثبت شده که بیشترین رکورد بازدید هم در روز اول فروردین ماه 1401 با ثبت 36 هزار و 322 بازدید، ثبت شده است.  کاخ گلستان در روز 26 اسفندماه 2861 بازدید را ثبت کرده که این تعداد، در روز جمعه 27...

۵۴ هزار و ۸۹۳ بازدید از میراث جهانی کاخ #گلستان در پنج روز انجام شده است.

به گزارش «دنیای سفر»، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: از روز پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا اول فروردین ماه امسال، ۵۴ هزار و ۸۹۳ بازدید در این مجموعه ثبت شده که بیشترین رکورد بازدید هم در روز اول فروردین ماه ۱۴۰۱ با ثبت ۳۶ هزار و ۳۲۲ بازدید، ثبت شده است.

کاخ گلستان در روز ۲۶ اسفندماه ۲۸۶۱ بازدید را ثبت کرده که این تعداد، در روز جمعه ۲۷ اسفندماه به ۴۳۶۵ بازدید رسیده است. در روزهای شنبه ۲۸ و یکشنبه ۲۹ اسفندماه نیز به ترتیب ۶۴۶۷ و ۴۸۷۸ بازدید در مجموعه کاخ های گلستان ثبت شده است.

در مجموع تعداد ۱۸هزار و ۵۷۱ بازدید از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ انجام شده است.

بر اساس آمار اعلام شده، در این پنج روز مجموعا ۱۷۴ بلیت به بازدیدکنندگان خارجی فروخته شده است.

ازدحام جمعیت در کاخ گلستان و دیگر مجموعه های تاریخی از جمله کاخ های نیاوران و سعدآباد درحالی صورت گرفته که به نظر می رسد با وجود ادامه کووید-19 در کشور، ظرفیتی برای بازدیدهای نوروزی، پس از دو سال محدودیت های کرونا درنظر گرفته نشده است. هرچند یکی از شروط بازدید از موزه ها و مجموعه های تاریخی واکسیناسیون کامل اعلام شده است.

کاخ گلستان تنها میراث جهانی تهران است که در سال ۱۳۹۲ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد و در نوروز امسال، همزمان با نورزگاه که موسیقی و آیین های محلی را به اجرا می گذارد، دو نمایشگاه آثار نادیده و کمتر دیده شده از مخزن کاخ گلستان با موضوع "درخت" را در چادرخانه و نمایشگاه شاهنامه های نفیس با رونمایی از نسخه شاهنامه بایسنقری و رشیدا را در حوضخانه برپا کرده است.

همچنین قرار است در ساعت ۲۰ پنجشنبه، چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ برنامه شبی با «باغ گلستان» که اجرای ویدئومپینگ با نمایش آثار نفیس از گنجینه کاخ گلستان در جداره بیرونی تخت مرمر است، انجام شود.

ساعت بازدید از مجموعه کاخ گلستان در تعطیلات نوروز از ۹ صبح تا ۱۹ است که فروش بلیت آن تا ساعت ۱۷:۳۰ انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی