آموزش و پرورش کرمانشاه بیش از 21 هزار نفر روز مسافر نوروزی را اسکان داد


آموزش و پرورش کرمانشاه بیش از 21 هزار نفر روز مسافر نوروزی را اسکان داد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی بیش از 40 خانه معلم و صدها مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، گفت: از 29 اسفند 1400 تا پایان روز سوم فروردین 21 هزار و 408 نفر روز مسافر نوروزی در این اماکن اسکان داده شدند.

«مجید یزدان‌پناه» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محل‌های اقامت در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در استان کرمانشاه هر شب ظرفیت چهار هزار نفر را دارد.

وی به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر افزایش محل های اقامت برای اسکان مسافران نوروزی بیشتر در استان اشاره کرد و گفت: با تاکید استاندار، از امشب یک هزار نفر دیگر به ظرفیت اسکان مکان های آموزش و پرورش در استان اضافه می شود و این ظرفیت به پنج هزار نفر در هر شب می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تدریجی تعداد مسافران ورودی به استان و امکان بارش و نامساعد بودن وضعیت جوی، گفت: در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش استان کرمانشاه هر کدام یک خانه معلم و در شهر کرمانشاه نیز ۲ مورد برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.

یزدان‌پناه، به تجهیز صدها مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این مدارس امکانات و تجهیزات مورد نیاز و مناسب برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص اردوگاه سراب قنبر و خانه امید کرمانشاه و سایر کانون های فرهنگی برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با خیرمقدم به مسافران و مهمانان نوروزی به استان، اظهار امیدواری کرد در این سفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی و مذهبی استان لذت ببرند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. در این استان تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون و منظره طبیعی اورامانات آثار جهانی ثبت شده در استان کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت