پاسخ موشکی کره جنوبی به کره شمالی/ آماده حمله هستیم


پاسخ موشکی کره جنوبی به کره شمالی/ آماده حمله هستیم

سئول در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی، چند موشک شلیک و اعلام کرد در صورت نیاز، آماده حمله به محل پرتاب موشک پیونگ یانگ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پس از آزمایش شلیک چند موشک بالستیک و تاکتیکی در صورت نیاز، آماده و قادر به حملات دقیق علیه محلی است که کره شمالی موشک خود را از آن پرتاب کرده است.

گارد ساحلی ژاپن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد کره شمالی موشکی را در ساعت ۳:۴۴ بعد از ظهر به منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در ۱۷۰ کیلومتری غرب استان آئوموری در شمال ژاپن پرتاب کرد.

ارتش کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که پرتاب موشک قاره پیمای کره شمالی بزرگترین آزمایش موشکی در تاریخ این کشور است. این نخستین پرتاب موشک‌های مجهز به سلاح هسته‌ای این کشور از سال ۲۰۱۷ است و نشان دهنده گامی بزرگ در توسعه تسلیحات پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

کاخ سفید هم به پرتاب اخیر کره شمالی واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را «نقض وقیحانه» قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل خواند.

سه روز پیش، خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات نظامی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی چهار پرتابه از چندین سامانه پرتاب موشک به سمت آب‌های غربی دریای زرد شلیک کرده است. به گزارش این خبرگزاری، در عرض یک ساعت، چهار پرتابه به دریا سقوط کرد. گفته می‌شود شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی این حادثه یک جلسه اضطراری تشکیل داده است.

هفته گذشته نیز رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که جمهوری دموکراتیک خلق کره در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیماست.

از پایان سال ۲۰۱۷، پیونگ یانگ آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب سامانه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف کرده بود. در ماه ژانویه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تصمیم گرفت به دلیل سیاست خصمانه آمریکا تمامی فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را از سر بگیرد.

پرتاب موشک جدید پیونگ یانگ، شمار پرتاب‌های این کشور از ابتدای سال جاری را به عدد ده می‌رساند. این آزمایش‌ها از سوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن محکوم شده و تهدیدی برای صلح جهانی عنوان شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا