هفته بیستم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد


هفته بیستم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس- ایرنا - روز نخست هفته بیستم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت 80 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در مسافت هزار متر عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "تایگر فخری"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "سروش مقیمی" و "گونل مهدوی" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه‌ سال نژاد تروبرد کلاس۶ بود و با حضور ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "بلک وینر" اول شد و اسب‌های "ان کاستا دلاوو" و "نیو سامر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته بیستم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبد ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) بود که با شرکت ۱۲ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "ورشو" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "پروانا" و "چیمائف" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس مبتدی و نبرده با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "آل نورا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "هج ماری" و "احلام" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آلتن سای" اول شد و اسب‌های "آلپای" و "کوچولوی گمیشان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس چهار بود، با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "هامون" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "سلطان۳" و "حاجی بهرام" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم میان هفت راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس سه بود که در مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب "آرتین" اول شد و اسب‌های "سوکراتیس" و "ونوم" به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین دور هشتم و آخر روز نخست هفته بیستم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبد میان هشت اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "کوین استوری" اول شد و اسب‌های "بلاچاو" و "تینک پینک" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته بیستم این مسابقات در پایان مبلغ سه میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه پنجم فروردین در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به‌ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

به گفته رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس پیش از این مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار بود مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند پارسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

بهروز نیازی افزود: با توجه به تعطیلی ۲ هفته از مسابقات این فصل به سبب وضعیت قرمز کرونایی گنبد، هفته ۲۰ و ۲۱ مسابقات اسبدوانی این شهرستان به ترتیب روزهای (چهارم و پنجم ) و (۱۱ و ۱۲) فروردین سال جدید در مجموعه سوارکاری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با موافقت فدراسیون سوارکاری سه هفته دیگر از مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس نیز پس از ماه مبارک رمضان برگزار و پرونده این فصل مسابقات بسته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس