افزایش 2 برابری پهنای باند اینترنت خراسان رضوی در نوروز امسال


افزایش 2 برابری پهنای باند اینترنت خراسان رضوی در نوروز امسال

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با ایجاد پنج ایستگاه موقت و دائمی ظرفیت ترافیکی و پهنای باند این استان از 700 مگابیت در ثانیه از سال 1398 به 1400 مگابیت در ثانیه در نوروز 1401 رسیده است.

علی دلگیر اظهار کرد: همچنین با افزایش ۲ برابری ایستگاه‌های مخابراتی BTC در اطراف و داخل حرم مطهر در ایام نوروز امکان سرویس‌دهی کامل به زائران امام رضا(ع) فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و تجهیزات مخابراتی مشهد آماده میزبانی و خدمت‌رسانی به سه میلیون نفر در لحظه تحویل سال بود، افزود: بنا بر آمار ترافیکی ثبت شده مخابرات در لحظه سال تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک از خدمات مخابراتی بهره برده‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به افزایش سفرها به استان نسبت به سال‌های گذشته ترافیک شبکه‌های مخابراتی به ترتیب نسبت به نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۵۰ و ۸۰ درصد افزایش یافته است.

دلگیر از تحقق ۹۸ درصدی تعهد اپراتورها در جاده‌های استان خبر داد و گفت: برای بهبود آنتن‌دهی در این مناطق ایستگاه‌های مخابراتی همراه اول از ۱۱ مورد سال ۱۳۹۸ به ۲۰ مورد در نوروز ۱۴۰۱ افزایش یافت و اپراتور ایرانسل هم تعداد ایستگاه‌های خود را از ۹ مورد سال ۱۳۹۹ به ۱۴ مورد در سال نوروز ۱۴۰۱ رساند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰ درصد از پهنای باند استان همچنان مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و در صورت درخواست اپراتورها امکان واگذاری به آن‌ وجود دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در خصوص ضعف اینترنت در برخی از روزهای ایام نوروز امسال بیان کرد: در پهنای باند مشکلی وجود ندارد؛ ضعف در خدمات‌رسانی به دلیل ظرفیت پایین و پشتیبانی نکردن تارنماها و کارافزارهاست چراکه در ایام تعطیل با حجم زیادی از درخواست مشتریان رو به رو هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی دلگیر ادامه داد: با این وجود منکر بروز اختلال در شبکه‌های مخابراتی نیستیم چرا که برخی مشکلات از جمله قطعی برق، سرقت کابل و موارد دیگر گاهی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها