وزیر خارجه سوریه: با وزیر خارجه ایران درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو می‌کنیم


وزیر خارجه سوریه هنگام استقبال از همتای ایرانی خود گفت که با طرف ایرانی درباره امور و تحولات مهمی رایزنی خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه: با وزیر خارجه ایران درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو می‌کنیم
«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، بعدازظهر روز (چهارشنبه)، از «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود در دمشق استقبال کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر امور خارجه این کشور گفت: «این سفر یک فرصت دیگر برای رایزنی درباره امور مهم برای دو کشور و تحولات منطقه است».

فیصل المقداد ادامه داد: «ما بر بهترین شکل روابط با کشورهای منطقه از جمله روابط با ایران و کشورهای عربی پافشاری داریم. هماهنگی‌ها میان ما در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد».

شبکه «الاخباریه» سوریه با پوشش بخش دیگری از اظهارات فیصل المقداد، به نقل از او اضافه کرد: «ما بر ایستادگی خود در کنار ایران در ارتباط با تعامل خلاقانه این کشور در پرونده هسته‌ای تأکید می‌کنیم. در گفت‌و‌گوهای ما به تحولات عظیمی که پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین روی داد، پرداخته خواهد شد».

وزیر خارجه سوریه: با وزیر خارجه ایران درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو می‌کنیم

وزیر خارجه سوریه: با وزیر خارجه ایران درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر هیأتی بلندپایه تهران را به مقصد دمشق ترک کرد. این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به دمشق سفر کرد. او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به سوریه رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خاجه و در کمتر از یک ماه و نیم به دمشق سفر و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ مهر ماه در دمشق از سفر فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: «در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.»

پس از آن بود که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه ۱۴ آذر ماه وارد تهران شد و ۱۵ آذر ماه نیز در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد. وی در نشست خبری با همتای ایرانی گفته بود: «امروز به دیدار با آقای رئیسی مفتخر شدم و در این دیدار پیام مکتوب آقای اسد را به ایشان تسلیم کردم. این پیام بازتاب دهنده نگاه ما به اهمیت روابط بین سوریه و ایران است. همچنین امروز دعوت رسمی اسد از آقای رئیسی برای سفر به سوریه را تسلیم کردم در این دیدار گفت‌وگوهایی انجام شد که بازتاب دهنده روابط ممتاز و راهبردی بین سوریه و ایران بود.»

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعد از سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان به بیروت سفر خواهد کرد.

گفتنی است خبرنگار فارس در نشست هفتگی سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در ۲۳ اسفند ماه درباره سفر امیرعبداللهیان به لبنان سؤال کرد که خطیب‌زاده با بیان این‌که سفر امیرعبداللهیان به لبنان در دستورکار است، خاطرنشان کرد: «امیرعبداللهیان ابتدا عازم روسیه است و بعد هم ان‌شاءالله عازم کشورهای منطقه در حوزه شامات است. چند سفر دیگر منطقه‌ای در دستور کار است و دعوت‌هایی برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان و... مطرح است، ولی باید ببینیم تحولات چگونه رقم می‌خورد که در چه تاریخ‌هایی در کدام پایتخت‌ها حاضر شوند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟