ایمن سازی روستاهای خراسان شمالی 413 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 


ایمن سازی روستاهای خراسان شمالی 413 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای اقدامات برای ایمن سازی در 257 روستای استان 413 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی محمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان ۲۵۷ روستا در معرض تهدید حادثه های طبیعی شناسایی شده است که بر اساس اولویت باید اقدامات و طرح های ایمن سازی در این مناطق اجرایی شود.

وی افزود: ایمن سازی در ۷۷ روستا در اولویت اول قرار دارد که بر اساس برآوردهای انجام شده و بر اساس فهرست بهای امسال اجرای طرح ها ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

"انجام طرح های ایمن سازی در ۷۹ روستا هم در اولویت دوم قرار گرفته است که در این زمینه ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اجرای طرح ها در ۱۱۰ روستا که در اولویت سوم قرار داده شده است به ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد."

وی با بیان اینکه ایمن سازی در روستاها شامل اقداماتی همچون اجرای پل، ابنیه فنی، دیوار ساحلی، دیوار حایل و آسفالت است اظهار داشت: وضعیت مخاطرات و تهدیدهای طبیعی در ۴۳ روستا حادتر است که انجام طرح های ایمن سازی باید در اولویت قرار گیرد در این زمینه مطالعات در ۱۷ روستا آغاز شده است.

محمدی گفت: عمده این روستا با خطر رانش زمین روبه رو هستند و اهالی را با تهدید روبه رو کرده است همچنین چالش برای ساخت و ساز در این مناطق محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سیل بهار سال ۹۸ مشکل رانش زمین در ۶۵ روستای استان رخ داد که در این زمینه کارهای ایمن سازی و کاهش مخاطرات در ۲۴ روستا اجرا شده و انجام کار در مابقی روستاها ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: رانش زمین، سنگ غلطان، سیل، زلزله از جمله مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای استان است.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، ۳۰۰ روستا با مشکل و تهدیدهای ساخت و ساز روبه رو است.

بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در روستاهای خراسان شمالی سکونت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا