استفان ویلهایت، خالق GIF درگذشت


استفان ویلهایت، خالق GIF درگذشت

استفان ویلهایت، خالق GIF، براثر ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفت.

استفان ویلهایت، یکی از مخترعان اصلی GIF، هفته گذشته در سن ۷۴ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. خانواده‌ی ویلهایت هنگام فوت او در کنارش بودند. در صفحه‌ای که درگذشت وی را اطلاع داد، نوشته شده است:

او با وجود همه دستاوردهایش، مردی بسیار فروتن، مهربان و خوب باقی ماند.

ورج می‌نویسد، ویلهایت درحالی‌که در دهه ۱۹۸۰ در CompuServe مشغول به کار بود، روی GIF یا Graphics Interchange Format نیز کار می‌کرد که اکنون برای واکنش‌ به پیام‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. او در اوایل دهه‌‌ی ۲۰۰۰ بازنشسته شد و وقت خود را صرف مسافرت، کمپینگ و ساخت قطارهای مدل در زیرزمین خود کرد.

اگرچه GIF این روزها با میم‌های متحرک اینترنتی یکسان تلقی می‌شود، اما دلیل اصلی ایجاد آن‌ چیز دیگری بود. در اواخر دهه ۱۹۸۰ از آن‌ها به‌عنوان راهی برای انتشار «آثار گرافیکی با کیفیت و وضوح بالا» استفاده می‌شد. در آن زمان سرعت اینترنت نسبت به حالا بسیار پایین‌تر بود.

همسر ویلهایت می‌گوید:

او به تنهایی GIF را اختراع کرد. درواقع این کار را در خانه انجام داد و بعد از اینکه تمام شد آن را وارد کار کرد. وی همه چیز را به صورت خصوصی در ذهنش شکل می‌داد و سپس آن را روی کامپیوتر برنامه‌نویسی می‌کرد.

چندین پیام از همکاران سابقش در صفحه‌ی درگذشت او منتشر شده بود که می‌گفتند استفان در طول مدتی که در CompuServe کار می‌کرد، کمک‌های مهم دیگری نیز انجام داد و کارمندی سخت‌کوش بود که تأثیر زیادی در موفقیت شرکت داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا