حلزون رنگارنگ کوبایی، برنده مسابقه نرم تن سال 2022


در یک مسابقه جالب که جمع زیادی از محققان و شهروندان عمومی در آن مشارکت داشته اند، یک حلزون رنگارنگ کوبایی به عنوان نرم تن برتر سال 2022 انتخاب شده است. به گزارش سیناپرس، مسابقه «نرم تن سال»...

حلزون رنگارنگ کوبایی، برنده مسابقه نرم تن سال 2022

در یک مسابقه جالب که جمع زیادی از محققان و شهروندان عمومی در آن مشارکت داشته اند، یک حلزون رنگارنگ کوبایی به عنوان نرم تن برتر سال 2022 انتخاب شده است.

به گزارش سیناپرس، مسابقه «نرم تن سال» یک رقابت جالب جهانی است که از سال 2021 توسط انجمن تحقیقات طبیعت سنکنبرگ آلمان، مرکز LOEWE و انجمن جهانی برای تحقیقات نرم تنان راه اندازی شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

در این مسابقه، برای امسال یعنی سال 2022، پنج نرم تن نامزد شده بودند و از دانشمندان و همچنین عموم مردم خواسته شده بود که به آن ها رای دهند.

طبق این رای گیری، یک حلزون زیبا و رنگارنگ خشکی زی به نام «پلی میتا پیکتا»، برنده رقابت سال 2022 شده است. این حلزون کوبایی علاوه بر ظاهر خیره کننده، دارای آیین هایی پیچیده برای جفت گیری و تولید مثل است.

نامزدهای نهایی عنوان نرم تن سال 2022 شامل سه گونه حلزون، یک گونه صدف و گونه ای به نام اسکافوپود بودند.به گزارش سیناپرس،کمیته ای متشکل از محققان مختلف از مؤسسات برگزارکننده، این 5 نرم تن را از میان 50 نامزد برای مسابقه برگزیده بودند.

از میان 16 هزار شرکت کننده در رای گیری، 10092 نفر به پلی میتا رای دادند و قرار است به عنوان جایزه این انتخاب، کل ژنوم این موجود زنده توسط مرکز LOEWE TBG توالی یابی شود!

حلزون فوق، دو تا سه سانتی‌متر طول دارد و به خاطر تنوع‌ رنگارنگ پوسته‌اش معروف است. همچنین این جاندار، دارای یک اصطلاحا پیکان عشق مرموز است که برای ضربه زدن و جفت گیری با شرکای جنسی اش استفاده می شود.

این حلزون ها حدود یک تا دو سال زندگی می کنند. آن ها تنها در امتداد یک نوار ساحلی باریک در شرق کوبا یافت می شوند. گرچه در آنجا در طیف وسیعی از زیستگاه ها، از مناطق بسیار خشک گرفته تا جنگل های بارانی، یافت می شوند.

پلی میتا، حلزون رنگارنگ کوبایی از خزه و گلسنگ های روی پوست درختان تغذیه می کند و به این ترتیب به سلامت درختان کمک می کند و در نتیجه از کشاورزی محلی حمایت می نماید. به گزارش سیناپرس، ما به دلیل از بین رفتن زیستگاه و همچنین برداشت و شکار غیرقانونی آن ها، این جانداران نیز در معرض خطر انقراض هستند.

اطلاعات فوق توسط انجمن تحقیقات طبیعت سنکنبرگ آلمان و موزه تاریخ طبیعی منتشر شده اند.

نویسنده: رهاامیدوار

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* حلزون رنگارنگ کوبایی، برنده مسابقه نرم تن سال 2022[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا