شرایط جوی هرمزگان به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود


شرایط جوی هرمزگان به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: شرایط جوی در این منطقه به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود تا سفرهای دریایی به صورت ایمن و به دور از مخاطره انجام شود.

حمیدرضا محمدحسینی تختی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق روال هر سال و همیشه ارتباط مستقیمی با اداره‌کل هواشناسی هرمزگان برقرار بوده و وضعیت جوی به صورت لحظه به لحظه ارسال و دریافت می‌شود، همچنین شناورهای ناجی به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش وضعیت جوی هستند.

وی اضافه کرد: شناورهای مستقر و فعال در طرح سفرهای نوروزی هم گزارش‌های خود را از شرایط جوی ارسال می‌کنند و بر اساس شرایط جوی تا زمانی که امکان سفر وجود داشته باشد این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه شرایط جوی و دریایی تغییر کند ابتدا نسبت به کلاس بندی شناورها اقدام می‌شود و در خصوص شناورهای تجاری هم با توجه به شرایط جوی اقدام لازم انجام می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به هشدار هواشناسی هرمزگان در خصوص وزش باد شدید و مواج شدن دریا ابراز داشت: چنانچه شرایط برای تردد شناورهای تجاری نامساعت باشد تردد این شناورها تا بهبود وضعیت متوقف می‌شود.

محمدحسینی تختی گفت: شرایط جوی به صورت پیانکی برای ناخدای شناورهای مختلف ارسال می‌شود تا در جریان آخرین تغییرهای جوی قرار گیرند و چنانچه لازم باشد فعالیت‌های شناوری را در بنادر مرکز و شرق هرمزگان در راستای حفظ ایمنی به حالت توقف درخواهیم آورد.

وی گفت: شرایط در حال حاضر شرایط در مرکز و شرق عادی بوده و براساس پیش بینی‌ها سرعت وزش باد در حوزه مرکز و شرق هرمزگان نسبت به مناطق غربی کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود مشکلی برای ترددهای دریایی در این منطقه ایجاد نشود اما درعین حال آمادگی داریم در هر زمان شرایط نامساعد شد سفرها را در بندرهای مرکز و شرق هرمزگان متوقف کنیم.

اداره‌کل هواشناسی هرمزگان برای روزهای ۶ تا ۹ فروردین ماه در هشدار دریایی شماره یک سطح نارنجی وزش باد شدید و مواج شدن دریا پیش بینی کرده است که براساس آن انتظار تند باد شدید شمال غربی- جنوب غربی در محدوده ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۵ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر(هفت پا) در محدوده بنادر غربی این استان و در مناطق فراساحلی بیش از ۲۵۰ سانتیمتر (هشت پا) وجود دارد.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی هرمزگان این وضعیت موجب اختلال در فعالیت های دریایی،احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی در بنادر غربی، خطر در تردد شناورهای مسافربری وکشتی‌های تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی خواهد شد و منطقه اثر آن مناطق ساحلی و فراساحلی این استان در خلیج فارس،تنگه‌ی هرمز و دریای عمان پیش بینی شده است.

هواشناسی هرمزگان در هشدار خود توصیه به ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در مناطق گردشگری کیش، قشم ،هرمز،لارک و هنگام، اتخاد تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتیهای تجاری به‌ویژه در بنادر غربی و اتخاذ تدابیر لازم توسط تمام فعالان دریایی جهت جلوگیری از خسارت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب