نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهر تاریخی سیمره دره شهر برپا شد


نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهر تاریخی سیمره دره شهر برپا شد

ایلام - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در محل شهر تاریخی سیمره این شهرستان گشایش یافت.

مجتبی فرهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه شامل ۱۰ غرفه مختلف بوده که محصولات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان را عرضه می کنند.

وی این محصولات را شامل صنایع دستی، زیورآلات دست ساز، گلیم نقش برجسته، سفال، چرم دوزی و دیگر صنایع دستی است.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، در حاشیه این نمایشگاه با برپایی سیاه‌ چادر محلی پخت غذا های محلی انجام و به گردشگران نوروزی و بازدید کنندگان ارایه می شود.

فرهادی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی با هنر هنرمندان این شهرستان و سوغات و محصولات صنایع دستی این شهرستان برشمرد.

به گفته وی، همچنین جشن نوروزگاه به همراه اجرای برنامه های فرهنگی، هنری نیز در این مکان تاریخی اجرا خواهد شد.

دره شهر در ۱۰۰ کیلومتری شرق ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی بوده که ۱۸۰ اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است. پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی برمی گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.

بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا